Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Rådgiver - implementering av avtaler

Offentlig forvaltning

Ønsker du en faglig utfordrende og meningsfull arbeidshverdag i en av Nordens største IKT-bedrifter, med et av Norges mest engasjerende samfunnsoppdrag? Da må du lese videre.

Vi har flere pågående og planlagte vareavtaler som skal implementeres i Helse Sør-Øst og vi har behov for en dyktig medarbeider. Rollen er en svært viktig ressurs som skal bidra til god planlegging, oppfølging og gjennomføring av implementeringene.

Vi ser etter deg som er proaktiv, løsningsorientert, strukturert og har et sterkt leveransefokus.
Riktig kandidat blir en del av et team på 13 engasjerte medarbeidere, som trives godt i jobben. Du vil bli stilt overfor varierte problemstillinger med mulighet til å påvirke og forme en seksjon under oppbygging. 

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge, koordinere og gjennomføre implementering av alle avtaler inngått av Sykehusinnkjøp eller lokale avtaler inngått av helseforetak i Helse Sør-Øst
  • Lede arbeidet med å utarbeide og vedlikeholde dokumenter og prosesser for innhenting av grunndata og implementeringer
  • Lede arbeid med prosessutvikling og prosess dokumentasjon for MDM-tjenesten
  • Bidra som rådgiver i prosjekter og i analyse av nye kundebehov
  • Kontinuerlig forbedring på egen applikasjonstjeneste – fastsette målepunkter, oppfølging og analyse, rapportering og tiltaksgenerering innen funksjonalitet og i leveranse av tjenesten i produksjon

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på høyskole-/universitetsnivå innen Administrasjon og ledelse eller IT
  • God og relevant kompetanse og kunnskap om portefølje-, program- og prosjektgjennomføring
  • God prosess- og forretnings forståelse
  • Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne er påkrevd

Særlig relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å sette seg inn i forretningsprosesser og systemfunksjonalitet
  • Du er løsningsorientert med en sterk gjennomføringsevne og lyst til å gå den ekstra mila
  • Du er strukturert, selvstendig og målrettet, og evner å ha flere baller i luften samtidig
  • Du har godt humør med gode kommunikasjonsevner
  • Du trives med å samhandle på mange plan, med mange parter, samtidig
  • Personlig egnethet kan bli vektlagt sterkere enn enkelte krav til kompetanse og erfaring

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, varierte og spennende oppgaver med kommunikasjon på tvers av mange organisasjoner
  • Mulighet for å være med å utvikle fagområdet og egen stilling
  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Balansert jobb-familieliv
  • Bedriftsidrett og støtte til treningsabonnement 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.