Bedrift
Akershus FylkeskommuneSøknadsfrist
21.11.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3045, DRAMMEN
DRAMMEN
Antall stillinger
1karriere-kode
2259354Se her for andre jobber fra Akershus Fylkeskommune
- Oppdatert 11.11.2019
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Akershus Fylkeskommune
Rådgiver (grunnerverver)
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Viken viser vei - vil du være med på veien?
Vi har ledig en stillinger som rådgiver (grunnerverver) i rådsområde infrastruktur, fagavdelingen, seksjon for grunnerverv. Som grunnerverver vil du ha ansvar for grunn- og rettighetserverv ved bygging, drift og vedlikehold av fylkesveiene. Grunnerververen er bidragsyter i hele prosessen, fra oppstart av planarbeid til ferdigstillelse av anlegg. I Viken vil det være utstrakt samarbeid både internt, med kommuner og andre eksterne parter. Arbeidssted er Drammen.
Rådsområde Infrastruktur er organisert i 5 avdelinger med ansvar og oppgaver innenfor: Mobilitet, vei, veipakker, kollektivtransport, luftfart-/infrastruktur, sjøtransport/ferge/havn og bredbånd.
Fagavdelingen skal utføre fagoppgaver og tjenester for de andre avdelingene slik at Infrastruktur i Viken fylkeskommune kan levere komplette produkter. Avdelingen har ikke ansvar for planlegging, forvaltningsoppgaver eller strategier, men kan gi faglige innspill og delleveranser i slike saker. Fagavdelingen er organisert i 3 seksjoner, seksjon for Grunnerverv og geomatikk, seksjon for Trafikk og miljø, seksjon for veg- og geofag.
Seksjon for grunnerverv- og geomatikk har ansvar for erverv av grunn og rettigheter som er nødvendig for bygging, drift og vedlikehold av fylkesveiene. Seksjonen har også ansvar for bistand med kartleggings- og landmålingsoppdrag, terrengmodeller og bruk av BIM i veiprosjekter, data til Nasjonal vegdatabank og FKB. Seksjonen har kontorsteder i Drammen, Oslo og Moss med til sammen ca. 25 ansatte.
Som ansatt i Viken får du mulighet til å være med på å bygge opp en ny organisasjon og ha stor grad av påvirkning på å utarbeide gode arbeidsprosesser. Viken ønsker medarbeidere som deler kunnskap og ønsker å jobbe tverrfaglig, både internt på avdelingen, men også mot andre avdelinger i Vikenorganisasjonen. Du får påvirke samfunnsutviklingen, og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer og vil gi deg viktige oppgaver med mye ansvar.
I Viken fylkeskommune vil du få utfordrende arbeidsoppgaver i gode arbeidsmiljøer som legger vekt på tverrfaglig samarbeid. I Viken fylkeskommune er våre verdier raus, nytenkende og samskapende. Vi ønsker det velkommen som søker og ser fram til å få flere kollegaer som vil bidra i vårt fellesskap.
- delta i arbeidet med reguleringsplaner
- verdsette eiendom
- gjennomføre forhandlinger med grunneiere
- forberede og gjennomføre skjønn for domstolene
- følge opp grunneiere i anleggsfasen
- sørge for erstatningsoppgjør til berørte grunneiere
- andre oppgaver må påregnes
- master eller tilsvarende innen fagområder som eiendomsfag, jordskiftefag, planfag, landbruksfag og økonomiske eller juridiske fag er sentralt.
- søkere må ha førerkort klasse B
- har gode samarbeidsevner
- har god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
- er resultatorientert
- kan jobbe selvstendig og har systematisk arbeidsform
- evner å forholde deg til grunneiere som kan oppleve å stå i en tvangssituasjon
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.
- lønns- og arbeidsvilkår i henhold til lov- og avtaleverk
- pensjon i Viken fylkeskommunale pensjonskasse
Bedrift
Akershus FylkeskommuneSøknadsfrist
21.11.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3045, DRAMMEN
DRAMMEN
Antall stillinger
1karriere-kode
2259354Se her for andre jobber fra Akershus Fylkeskommune
- Oppdatert 11.11.2019