• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    23.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1363, HØVIK
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4000071
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 30.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Rådgiver fagutvikling og kvalitetsforbedring

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Solvik sykehjem er et elegant nybygg som ligger i grønne omgivelser på Høvik nær Sandvika i Bærum kommune. Det er gode buss og tog forbindelser til Solvik fra blant annet Oslo. Solvik har flotte uterom med vakre hager og en egen sansehage.

Institusjonen har 100 plasser til beboere fordelt på 4 avdelinger, 1 korttidsavdeling med 23 pasienter og 3 langtidsavdelinger med totalt 77 beboere. Bærum kommune er under et omorganiseringsprosjekt, hvor Solvik blir en ren langtids institusjon.  

På Solvik er vi opptatt av at de eldre skal oppleve en meningsfull hverdag med varierte aktiviteter, få god pleie, godt stell og føle seg trygge gjennom hele døgnet. Vi skal hjelpe til å bygge mestringsfølelse og tilstrebe størst mulig grad av selvhjulpenhet, samt tilrettelegge og gjennomføre gode avslutninger i livets siste fase. 

Som ansatt på Solvik er du med på å påvirke hverdagen i samarbeid med dine nye kolleger. Ta gjerne en titt på vår offisielle Facebookside "Solvik sykehjem"
Vi søker nå en dyktig rådgiver innen fagutvikling og kvalitetsforbedring.

Målet med denne stillingen er å sikre at vi jobber riktig med fag og kvalitet, og at vi leverer likeverdige tjenester til alle beboere og pasientene på Solvik.

SOLID er vårt slagord. SOLviks IDentitet: sammen om kompetanse, kvalitet og stabilitet.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for å styrke det faglige arbeidet nærmest bruker, gjennom målrettet arbeid i samarbeid med tjenesteleder/avdelingsleder i tjenesten
  • Bidra inn i det systematiske risikokartleggingsarbeidet
  • I samarbeid med ledergruppen; planlegge, gjennomføre, evaluere og korrigere fag og kvalitetstiltak i tjenesten
  • Delta i nettverk med rådgiver fag og kvalitet og rapportere på gitte styringsdata
  • Sikre deling av informasjon og kunnskap innad i tjenesten
  • Bidra aktivt til at Bærum kommunes etiske standard kommer til syne gjennom handlinger i tjenesten
  • Veiledning, undervisning og opplæring. Ansvar for NHI kurs
  • Bidra til tjenesteutvikling (utviklings og forbedrings tiltak/prosesser) internt og innenfor pleie og omsorg
  • Bidra i ulike fagområder og grupper i PLO som sikrer nasjonale føringer og lokalpolitiske tiltak
  • Oppfølging av kompetanseplaner i LØP
  • Organisere student og elevpraksis i samarbeid med ledergruppen. Ansvar for å implementere aktuelle tiltak på tjenestested

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert helsepersonell med 3-årig utdanning, med videreutdanning i AGS/AKS eller master i Geriatri
  • Kompetanse innen veiledning og undervisning
  • Kompetanse og erfaring fra arbeid med kunnskapsbasert praksis
  • Kompetanse/erfaring fra forbedringsarbeid
  • Bred erfaring med pasientrettet arbeid (minimum 2 år)
  • Kunnskap om relevant lov og regelverk
  • Fortrolig med bruk av relevante IT-verktøy
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått Norsk prøve C1 eller tilsvarende   

Personlige egenskaper:

  • Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i krevende livssituasjoner, ledere, kollegaer, medarbeidere og samarbeidsinstanser
  • Evne til å inspirere og engasjere, og samtidig være tydelig
  • Evne til, og erfaring fra å arbeide strukturert og planmessig
  • Løsningsorientert og endringsvillig
  • Proaktiv og med stor gjennomføringsevne
  • Trives med ulike og varierende dager, oppgaver og arbeidstempo, samtidig inneha stor arbeidskapasitet
  • Lojal, det forventes lojalitet til lokale og sentrale vedtak, forskrifter og lover i Bærum kommune
  • Trygg på egne ferdigheter, løsningsorientert og ansvarsbevisst
  • Interesse for faglig og etisk refleksjon

Personlig egnethet vil vektlegges  

Vi tilbyr:

  • Fast 100% stillnig med jobb hver 4/6 helg  (helgefrekvens diskuteres)
  • Hyggelig og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
  • Du blir en del av en spennende arbeidsplass under utvikling: Mini løft
  • Stor mulighet for medvirkning i fag og rutiner på tjenestested
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Velferdsteknologi
  • Parkering innendørs   

 Gyldig politiattest iht. Helse og omsorgstjenesteloven §5-4 må fremlegges før tiltredelse

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    23.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1363, HØVIK
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4000071
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 30.07.2021