• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    30.08.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4003958
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 18.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Rådgiver byggesak

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen

Plan og utvikling har ledig to faste heltidsstillinger som rådgiver byggesak, for snarlig tiltredelse. Plan og utvikling er en av kommunens virksomheter, og har aktiviteter i hele kommunen. Hovedkontoret er på Finnsnes rådhus. Virksomheten har 29 medarbeidere. Hovedarbeidsområdene er arealplanlegging, byggesak/deling, geodata og landbruks- og miljøforvaltning. Stillingen inngår i faggruppe Plan og byggesak.

 Arbeidsoppgaver:
  • Behandling av alle typer bygge- og delingssaker, tilsyn med foretak og oppfølging av ulovlige tiltak
  • Søkerveiledning ved byggesakskontoret
  • Stillingen kan tillegges andre oppgaver innenfor virksomheten etter nærmere avtale med nærmeste leder
 Ønskede kvalifikasjoner:
  • Utdanning på Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad - for ansettelse som ingeniør eller rådgiver.
  • Utdanningsretning: Jurist, arkitekt, sivilingeniør, ingeniør eller annen plan-/byggfaglig kompetanse
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter og andre relevante lover
  • Gode datakunnskaper
  • Kjennskap til digitale saksbehandlingsverktøy som E-byggesak, Kommunekart eller andre system er en fordel
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel
  • Førerkort klasse B

Annen utdanning og kompetansebakgrunn enn omsøkt, vil bli vurdert.

Personlige egenskaper
  • Kundeorientert og omgjengelig
  • Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
  • Gode formidlingsevner
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
  • Positiv og tilpasningsdyktig

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

 Vi tilbyr:
  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et bredt fagmiljø med kompetente medarbeidere
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler 
  • Lønn etter avtale 

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.  

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    30.08.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4003958
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 18.08.2021