• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3811932
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 10.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Rådgiver byggesak

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen

 

Plan og utvikling har ledig fast heltidsstilling som rådgiver byggesak, for snarlig tiltredelse. Plan og utvikling er en av kommunens virksomheter, og har aktiviteter i hele kommunen. Hovedkontoret er på Finnsnes rådhus. Virksomheten har 29 medarbeidere. Hovedarbeidsområdene er arealplanlegging, byggesak/deling, geodata og landbruks- og miljøforvaltning. Stillingen inngår i faggruppe Plan og byggesak.

 

 

Arbeidsoppgaver:

 

  • Behandling av alle typer byggesaker, tilsyn med foretak og oppfølging av ulovlige tiltak
  • Øvrig saksbehandling etter forurensnings- og vegloven knyttet til byggesøknader
  • Søkerveiledning ved byggesakskontoret
  • Stillingen kan tillegges andre oppgaver innenfor virksomheten etter nærmere avtale med nærmeste leder

 

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Utdanning på Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad - for ansettelse som ingeniør eller rådgiver.
  • Utdanningsretning: Arkitekt, sivilingeniør, ingeniør, landskapsarkitekt, samfunnsviter, jurist eller annen plan-/byggfaglig kompetanse
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter
  • Gode datakunnskaper
  • Kjennskap til digitale saksbehandlingsverktøy som E-byggesak, GISLINE eller andre system er en fordel
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel
  • Førerkort klasse B

Annen utdanning og kompetansebakgrunn enn omsøkt, vil bli vurdert.

 

 

Egenskaper

 

  • Kundeorientert og omgjengelig
  • Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
  • Gode formidlingsevner
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
  • Positiv og tilpasningsdyktig

 

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

 

 

For stillingen gjelder
Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftig. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, kreves.I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet
 

 

 

 

 

 

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3811932
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 10.05.2021