Bedrift
Senja kommuneSøknadsfrist
30.05.2021Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9300, FINNSNES
SENJA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3811932Se her for andre jobber fra Senja kommune
- Oppdatert 10.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Senja kommune
Rådgiver byggesak
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Om stillingen
Plan og utvikling har ledig fast heltidsstilling som rådgiver byggesak, for snarlig tiltredelse. Plan og utvikling er en av kommunens virksomheter, og har aktiviteter i hele kommunen. Hovedkontoret er på Finnsnes rådhus. Virksomheten har 29 medarbeidere. Hovedarbeidsområdene er arealplanlegging, byggesak/deling, geodata og landbruks- og miljøforvaltning. Stillingen inngår i faggruppe Plan og byggesak.
Arbeidsoppgaver:
- Behandling av alle typer byggesaker, tilsyn med foretak og oppfølging av ulovlige tiltak
- Øvrig saksbehandling etter forurensnings- og vegloven knyttet til byggesøknader
- Søkerveiledning ved byggesakskontoret
- Stillingen kan tillegges andre oppgaver innenfor virksomheten etter nærmere avtale med nærmeste leder
Ønskede kvalifikasjoner:
- Utdanning på Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad - for ansettelse som ingeniør eller rådgiver.
- Utdanningsretning: Arkitekt, sivilingeniør, ingeniør, landskapsarkitekt, samfunnsviter, jurist eller annen plan-/byggfaglig kompetanse
- God kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter
- Gode datakunnskaper
- Kjennskap til digitale saksbehandlingsverktøy som E-byggesak, GISLINE eller andre system er en fordel
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne er en forutsetning
- Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel
- Førerkort klasse B
Annen utdanning og kompetansebakgrunn enn omsøkt, vil bli vurdert.
Egenskaper
- Kundeorientert og omgjengelig
- Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
- Gode formidlingsevner
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
- Positiv og tilpasningsdyktig
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
For stillingen gjelder
Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftig. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, kreves.I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet
Bedrift
Senja kommuneSøknadsfrist
30.05.2021Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9300, FINNSNES
SENJA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3811932Se her for andre jobber fra Senja kommune
- Oppdatert 10.05.2021