• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    01.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3971600
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Rådgiver, bygg- og anleggsanskaffelser

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Tromsø kommune har et profesjonelt innkjøpsmiljø med høyt kvalifiserte innkjøpere. Vi har fokus på å effektivisere, profesjonalisere og å legge til rette for anskaffelsesprosesser med høy kvalitet, samt god forvaltning av vår avtaleportefølje.

Seksjon for anskaffelser har prosessansvaret for gjennomføring av anskaffelser i Tromsø kommune. Seksjonen ledes av seksjonsleder og har organisert seg i fire kategorier etter følgende anskaffelsesområder; administrativ, bygg og anlegg, velferd og IT. Hver kategori ledes av en kategoriansvarlig og totalt har vi 16 årsverk. Vi skal nå utvide kategori bygg og anlegg.

Som rådgiver hos oss vil du få en sentral rolle i bygg- og anleggsprosjekter som bidrar til kommunens utvikling og fremtid. Du vil være tett involvert i anskaffelser innen byggeprosjekter som barnehager, skoler, helsebygg, idrettsbygg og anleggsprosjekter innen fagområdet vei, vann og avløp, park og friluft. Du vil samarbeide tett med prosjektleder, og bistå med fagkompetanse i hele anskaffelsesprosessen (forberedelse, gjennomføring og kontraktsoppfølging). Du vil være en viktig ressurs i arbeidet med å bygge opp og videreutvikle fagområdet bygg- og anleggsanskaffelser. Fokuset vil være effektive og strategiske innkjøp, lovlige og gode anskaffelsesprosesser, samt bedre oppfølging av avtaler. 

Arbeidsoppgaver:

  • Delta i bygg- og anleggsprosjekter med innkjøpsfaglig ansvar for anskaffelser; herunder forberedelse, gjennomføring og kontraktsoppfølging.
  • Utarbeidelse av anskaffelsesstrategi og konkurransedokumenter.
  • Følge opp kontrakter.
  • Rådgivning og kvalitetssikring.
  • Identifisering, oppfølging og realisering av gevinster.
  • Utviklingsoppgaver innen metodikk, prosesser, rutiner og maler.
  • Andre arbeidsoppgaver innen seksjonens ansvarsområde vil kunne pålegges.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på bachelor/masternivå innen økonomi, rettsvitenskap eller ingeniørfag. Minst tre års relevant erfaring med offentlige anskaffelser og/eller prosjektleder innen bygg- og anleggsbransjen kan veie opp for manglende utdannelse.
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Det er ønskelig med erfaring innenfor:

  • Kunnskap og erfaring innen offentlige anskaffelser.
  • Ledelse og gjennomføring av offentlige anskaffelser, innen fagområdet bygg- og anlegg.
  • Prosjektledelse eller tilsvarende innenfor bygg- og anleggsbransjen.
  • Kontraktsoppfølging.
  • Entrepriserett.
  • Drift- og investeringsprosjekter i offentlig eller kommunal forvaltning.

Personlige egenskaper:

  • Du evner å lede og gjennomføre oppgaver sammen med andre.
  • Du er handlekraftig og evner å takle press.
  • Du er engasjert og initiativrik.
  • Du er strukturert og kvalitetsbevisst.
  • Du er flink til å bygge relasjoner.
  • Du bryr deg om dine medarbeidere.
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig fagmiljø.
  • Du blir en del av et dyktig og energisk anskaffelsesteam.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn etter gjeldende avtaler.
  • Fleksibel arbeidstid utenfor kjernetid.
  • Bedriftshelsetjeneste.

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Oppstart så snart som mulig eller etter nærmere avtale.
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
  • Attester, vitnemål og/eller karakterutskrift skal lastes opp sammen med søknad.
  • Referanser oppgis i søknad .
  • Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter.

 Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!

 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    01.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3971600
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE