Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
23.10.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4794120Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 01.10.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Rådgiver
Offentlig forvaltning
Lillestrøm by og kommune fortsetter å vokse og vi ønsker å styrke vår Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging.
Lillestrøm kommune trenger flere flinke folk på laget til Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging og søker en rådgiver, gjerne jurist eller ingeniør, for gjennomføring av tilsyn og ulovlighetsoppfølging i byggesaker etter sanksjonsreglene i plan- og bygningsloven. Vår saksbehandling skal sikre innbyggerne kvalitet i ny bebyggelse, uterom og infrastruktur. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt.
Avdeling Byggesak med for tiden 34 stillinger har ansvar for bygge- og delesaker, seksjonering, tilsyn og ulovlighetsoppfølging og veiledning etter plan- og bygningsloven. I tillegg behandler vi klagesaker etter forvaltningsloven og tiltaksplaner for forurenset grunn etter forurensningsloven.
Avdelingen er organisert i seksjoner og fagenheter, Seksjon byggesak indre. Seksjon byggesak ytre, Fagenhet for sentrumsformål og Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging. Det er for tiden stor byggeaktivitet i Lillestrøm kommune og vi fortsetter å styrke avdelingen.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling etter sanksjonsreglene i plan- og bygningslovens kapittel 32 og SAK10
- Gjennomføre tilsyn i pågående byggesaker
- Oppfølging av byggetiltak og andre forhold som ikke er i tråd med lovgivningen
- Saksbehandling etter forvaltningsloven
- Faglig veiledning/rådgivning internt og eksternt
- Veiledning av innbyggere og utbyggere
- Bidra til å nå kommunens mål og verdier
Kvalifikasjoner:
- Høyere universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
- Du må ha meget gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
- Du bør ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker og tilsyn og ulovlighetsoppfølging
- Du bør ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
- Du bør ha kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
- Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
- Kompetanse og erfaring fra arbeid på byggeplass er ønskelig
- Søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring fra tilsyn i andrefagområder, og som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy
faglig kvalitet - Du jobber systematisk
- Du er selvstendig, tar ansvar og har god gjennomføringsevne
- Du trives med et høyt tempo og har stor arbeidskapasitet
- Du er løsnings- og resultatorientert
- Du har gode samarbeidsevner, er fleksibel og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du liker å jobbe med mennesker
Vi tilbyr:
- Interessante faglige utfordringer i et av Norges største fagmiljø innenfor plan- og byggesaksbehandling
- Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
- Samarbeid med engasjerte og dyktige medarbeidere
- Svært godt arbeidsmiljø
- Fadderordning og opplæring
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- Fleksitid
- Aktivt bedriftsidrettslag
- Lønn etter avtale
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
23.10.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4794120Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 01.10.2022