• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4788152
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Byrådsavdeling for klima, miljø og samferdsel (BKMS) søker nå en samfunnsengasjert, samarbeidsvillig og resultatorientert rådgiver med stor arbeidskapasitet. Du er gjerne relativt nyutdannet og spesielt engasjert i skjæringspunktet mellom fag, organisasjon og politikk.

Stillingen er knyttet til Seksjon for samferdsel og kommunikasjon. Du vil bistå innen et bredt spekter av byrådens og byrådsavdelingens oppgaver, sammen med et tverrfaglig og kompetent miljø kunne utføre meningsfylt arbeid for utviklingen av samfunnet i Bergen.

Arbeidsoppgaver:

  • Forberede politiske saker til byråd og bystyre – primært innenfor fagområdene samferdsel, mobilitet og bærekraft.
  • Tverrfaglig arbeid med helhetlig utvikling av samferdsels- og mobilitetsfeltet.
  • Strategisk og faglig rådgivning for god politikkutvikling.
  • Bidra til at vedtatt politikk blir realisert gjennom oppfølging og samhandling internt i kommunen og med viktige samarbeidsaktører.
  • Bistå politisk ledelse med ulike former for faglig underlag til bruk i dialog med bystyret, øvrige forvaltningsnivåer, media, næringsliv, etc.
  • Legge til rette for best mulig saksflyt og kommunikasjon mellom byrådsavdelingen og kommunens øvrige avdelinger og etater.
  • Produsere innhold til kommunens ulike interne og eksterne kommunikasjonskanaler.
  • Bidra til videreutvikling og forbedring av rapporter, styringsdata, kvalitetssystem og lignende.
  • Bistå i praktisk tilrettelegging av store og små oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområde.

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad innenfor relevante fagområder
  • Erfaring fra samferdselsfeltet, gjerne knyttet til kommunikasjonsarbeid rundt dette i offentlig sektor, eller fra andre virksomheter med tilsvarende kompleksitet
  • Gode digitale ferdigheter, gjerne med erfaring fra eksempelvis kvalitetssystem
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig, svært god skriftlig fremstillingsevne
  • God politisk forståelse og generell god fagkunnskap innen seksjonens ansvarsområder

Personlige egenskaper:

  • Analytisk med evne til helhetlige og strategiske vurderinger
  • Systematisk tilnærming, planlegger fremover og gjør klare prioriteringer
  • God evne til å kommunisere på en presis og strukturert måte
  • Relasjonsbygger som samarbeider godt med andre, men som også trives med selvstendig arbeid
  • Nytenkende og forbedringsorientert

Vi tilbyr:

  • Et meningsfylt arbeid i høyt tempo, med gode muligheter for å påvirke utviklingen av samfunnet
  • Stort ansvarsområde, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et stort fagmiljø og samhandling med politisk miljø
  • Solid og stabil arbeidsgiver
  • Fleksible arbeidsplasser i nyoppussede Bergen rådhus midt i sentrum
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4788152
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.09.2022