Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    20.01.2020
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2370435
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rådgiver

Ønsker du å jobbe med oppgaver som har betydning for innbyggerne i kommunen? Seksjon for anskaffelser søker etter to rådgivere som vil ha sentrale roller i anskaffelsesprosjekter. Du vil bidra til kommunens utvikling og fremtid, og være tett involvert i både større og mindre anskaffelser. 

Du vil være en viktig ressurs i arbeidet med å bygge opp og videreutvikle Tromsø kommunens nye seksjon for anskaffelser. Du vil ha ansvaret for å gjennomføre effektive og strategiske anskaffelser, samt påse at anskaffelsesprosessene er i henhold til regelverket. 

Seksjon for anskaffelser har organisert seg i fire kategorier etter følgende anskaffelsesområder; administrative anskaffelser, bygg og anlegg, velferd og IT. 

Du vil som rådgiver inngå i en av kategoriene. Plassering i ovennevnte kategori vil avhenge av din kompetanse, erfaring og interesse. 

Arbeidsoppgaver

Bistå fagansvarlig innenfor definerte fagområder, herunder:

  • Planlegge og gjennomføre anskaffelser, herunder lage strategi og gjennomføre gevinstrealisering 
  • Følge opp kontrakter
  • Bistå med rådgivning og kvalitetssikring 
  • Delta i prosjektgrupper  

 

  • Utviklingsoppgaver innen metodikk, prosesser, rutiner og maler
  • Andre arbeidsoppgaver innen seksjonens ansvarsområde vil kunne pålegges
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på bachelor/masternivå. Du er gjerne (siv)økonom, jurist, (siv)ingeniør eller har annen relevant utdanningsretning. Minst 3 års erfaring som innkjøper og/eller prosjektleder kan veie opp for manglende utdanningskrav. 

Det er ønskelig at du har:

  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelser
  • Erfaring som prosjektleder 
  • Erfaring fra offentlig sektor

Ved vurderingen av innplassering i kategori er det ønskelig med fagkompetanse innenfor de ulike kategoriene.

For fagområdet Bygg og anlegg er det ønskelig med:

  • Erfaring som prosjektleder eller tilsvarende innenfor bygg- og anleggsbransjen
  • Erfaring med entrepriserett 
  • Erfaring fra drift- og investeringsprosjekter

For fagområdene velferd (oppvekst og utdanning/helse og omsorg) og IT er det ønskelig med fagkompetanse innen disse områdene.  

  • Det forutsettes at du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne. 
Personlige egenskaper
  • Du er nysgjerrig og initiativrik
  • Du er flink til å bygge relasjoner
  • Du bryr deg om dine medarbeidere 
  • Du er handlekraftig og evner å takle press
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr
  • Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig fagmiljø.
  • Du blir en del av et dyktig og energisk anskaffelsesteam  
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger     
  • Lønn etter gjeldende avtaler

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler    
  • Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
  • Attester og vitnemål tas med på intervju  

 Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!