Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Røros kommune

Prosjektmedarbeider omstilling og utvikling

Kort om stillingen

Vi har en ledig stilling som prosjektmedarbeider til et 100 % engasjement med varighet ut 2022. Stillingen er plassert i kommunedirektørens stab.
 
Røros kommune er inne i en spennende periode med omstilling og utvikling av våre tjenester innen helse- og omsorgssektoren, noe som medfører flere utviklings- og byggeprosjekter. Dette innebærer blant annet utvikling av nytt bo-, helse- og velferdssenter, der byggetrinn 1 snart er innflyttingsklart, og byggetrinn 2 står på trappene. Vi har også inngått en avtale om anskaffelse av velferdsteknologiske løsninger som vi nå jobber med å implementere, og vi har en opsjonsavtale på Helseplattformen – en ny felles journalløsning for alle helseforetak og kommuner i Helse Midt-Norge. Løsningen er for tiden under utvikling og vi forventer at denne implementeres i de fleste kommunene i sørlige del av Trøndelag i løpet av 2022.
 
Alle disse prosjektene har stor betydning for hvordan vi skal endre tjenestene våre og tilpasse oss fremtidige behov. Felles for prosjektene er at de handler mer om å endre måten vi jobber på, enn kun teknologi eller nye bygg i seg selv. Det gir et spennende grensesnitt mellom nye bygg, teknologi, brukere og ansatte i tjenestene. Som prosjektmedarbeider vil du være en sentral ressurs for Røros kommune i å lykkes med omstillingsarbeidet i disse prosjektene. Kompetansebygging i egen organisasjon er sentralt for å lykkes med omstillingsarbeidet. Vi ønsker derfor å ansette en prosjektmedarbeider fram til utgangen av 2022 for å fylle denne rollen. Det kan være muligheter for forlengelse.
 
Les mer om omstillingsprosjektene i Røros kommune her: https://roros.kommune.no/helse-og-omsorg/framtidas-trygghet-og-omsorg/ 
 
Om oss

Røros kommune består av 12 virksomhetsområder, i tillegg til kommunedirektørens stab-/støttefunksjon. Kommunedirektørens stab er en overordnet støttefunksjon med hovedoppgaver i å bistå ledelsen i Røros kommune med fagkunnskap og kompetanse. Stabsfunksjonen kjennetegnes av bred tverrfaglighet med fagområder som blant annet økonomi, IT og HR. Vi er en positiv gjeng med dyktige medarbeidere innenfor de ulike fagområdene. Vi har fokus på kontinuerlig utvikling av organisasjonen vår, og er opptatt av kompetansebygging og tverrfaglig samarbeid.

Kvalifikasjoner
  • erfaring med prosjekt- og/eller prosessledelse
  • minimum 3 års høyere utdanning innenfor relevante fag er ønskelig
  • ønskelig med erfaring fra helse- og omsorgssektoren
  • ønskelig med erfaring fra prosjekter med endring av arbeidsprosesser
  • evne til å arbeide tverrfaglig og med ulike brukergrupper
  • god digital kompetanse og systemforståelse
  • kjennskap til vanlige prosjektmetodikker fra offentlige endringsprosjekter er ønskelig
  • ønskelig med kjennskap til journal- og turnussystemer, gjerne Gerica
  • personlig egnethet vil bli vektlagt
Arbeidsoppgaver og ansvar

Du vil få varierte arbeidsoppgaver i grensesnittet mellom teknologi og mennesker, og med koblinger mot ulike faggrupper, både innenfor helse- og omsorgstjenestene, IT, tekniske områder og brann:

  • organisasjonsutvikling knyttet til vårt nye bo-, helse- og velferdssenter
  • innføring av velferdsteknologiske løsninger
  • bistå i implementering av endringsprosjekter 
  • helt eller delvis systemansvar for eksisterende journalsystemer som blant annet HSPro, WinMed og Gerica, inntil disse blir erstattet av Helseplattformen
  • mulighet for å ta rollen som prosjekt- og prosessleder for innføring av Helseplattformen i Røros kommune

Det kan forekomme endringer i arbeidsoppgaver. 

Personlige egenskaper
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • evne til å skape gode relasjoner og entusiasme i en mangfoldig organisasjon
  • strukturert og ansvarsfull
  • ha forståelse og interesse for at å arbeide med mennesker og kulturendring er vel så viktig som teknologi
Vi kan tilby
  • godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • lønn etter kvalifikasjoner
  • konkurransedyktig pensjonsordning
  • vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere

Søknadsfrist: 20.08.2020

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til IT-leder Rune Meli tlf. 91 86 98 74 eller til kommunedirektør Kjersti Forbord Jensås tlf. 95 10 21 68.

Hvordan søker du?

Røros kommune benytter seg av et elektronisk søknadssystem, se kommunens nettside under «Ledige stillinger». CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Relevant dokumentasjon som arbeidsattester, vitnemål o.l. skal legges ved i søknaden.

Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48191147 eller epost: akd@roros.kommune.no

Godkjente vitnemål og attester tas med på eventuelt intervju. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.

Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.