Detaljer


Prosjektmedarbeider

TV-aksjonen NRK 2018 gikk til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. Nå skal vi virkeliggjøre målsettingene til TV-aksjonen «Mindre alene sammen» ved å skape mange tusen nye møter mellom mennesker.

Kirkens Bymisjon driver i dag Skattkammeret flere steder i Norge, og med TV-aksjonsmidler skal vi opprette enda flere. Når vi nå starter opp Skattkammer på Rykkinn skjer dette i et tett samarbeid med Bærum Kommune, som har inngått en samarbeidsavtale med Kirkens Bymisjon om oppstart og drift av tiltaket. Skattkammeret i Bærum skal ha en knutepunktsfunksjon for fritidsaktiviteter og skal informere, veilede og tilrettelegge for at alle barn og unge skal få muligheten til å delta i fritidsaktiviteter. Videre skal vi gjennom en utlånsentral tilby gratis sports- og fritidsutstyr. Skattkammeret fremmer også et miljøvennlig perspektiv ved at det oppfordrer til gjenbruk av sports- og fritidsutstyr og er et tilbud til alle barn i kommunen. Den primære målgruppen er barn og unge opp til 20 år som ønsker å delta i en aktivitet. Skattkammeret er under etablering sentralt på Rykkinn og en prosjektleder har vært ansatt siden mai.

Vi søker nå en prosjektmedarbeider i et 6 måneders engasjement (med mulighet til forlengelse) i 80% stilling. Stillingen inneholder et særlig ansvar for å bygge opp og drifte utlånssentralen, samt deltagelse på aktiviteter og den daglige driften av Skattkammeret. Arbeidstiden vil medføre arbeid på ettermiddag/kveld 2-3 dager i uka. Noe helgejobbing etter avtale må påberegnes.

Arbeidsoppgaver 

  • Drifte utlånssentralen på Skattkammeret på Rykkinn
  • Utarbeide gode rutiner for utlån, vedlikehold og gjenbruk av utstyr
  • Arrangere og delta i aktiviteter for barn/unge
  • Hjelpe barn og unge inn i organiserte fritidsaktiviteter, ved bl.a. å veilede barn og foreldre om Fritidsstipendet/ div økonomiske ordninger og ulike fritidstilbud for barn og unge
  • Følge opp og samarbeide med frivillige som skal bidra i Skattkammeret
  • Bidra med å løse administrative oppgaver

 Kvalifikasjoner og egenskaper

  • Erfaring med arbeid med barn/unge og gjerne erfaring fra  flerkulturelt arbeid
  • Være en trygg og pålitelig voksen som kan skape en trygg sosial arena, der det tilrettelegges for relasjonsbygging og tilhørighet
  • Sporty og i god fysisk form, med kunnskap om ski og fritidsutstyr
  • Kreativ og initiativrik
  • Service innstilt
  • Fleksibel
  • Praktisk og «handy»
  • Skaper gode relasjoner og samarbeider konstruktivt med andre
  • Løsningsorientert med høy grad av gjennomføringsevne
  • Må ha førerkort klasse B og disponere bil

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby:

  • En spennende og samfunnsnyttig jobb
  • En fleksibel arbeidstid utenom åpningstider og med mulighet til fri på fredager
  • God pensjonsordning

Den som tilsettes må kunne arbeide i overensstemmelse med Kirkens Bymisjons verdigrunnlag og målsettinger.

Ved ansettelse stilles det krav om politiattest.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Prosjektleder Tina Semb, tina.semb@bymisjon.no, eller Seniorrådgiver Tor Stavnsborg, tor.stavnsborg@bymisjon.no

Søknadsfrist: 13.10.2019.

Tiltredes: Snarest.

 
Prøv en stillingsannonse på karriere.no
  • 70.000+ unike brukere/mnd
  • Over 70.000 CVer registrert
  • Motta alle søknader ett sted
  • Integrasjon Nav, Finn og lokalaviser
  • Annonsering i sosiale medier