• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    03.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2312, OTTESTAD
    STANGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2201824
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 21.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

PROSJEKTLEDERE

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hedmark IKT er et IT-selskap eid av 7 kommuner i Hamar- og Kongsvingerregionen. Våre eiere har store ambisjoner innen digitalisering og digital transformasjon og vi skal være en god strategisk utviklingspartner for å understøtte eierkommunenes målsettinger. Selskapet består av 41 ansatte fordelt på to kontorer, et på Hamar og et på Kongsvinger. Hedmark IKT er i utvikling og  har etablert en ny avdeling med ansvar for strategisk utvikling og digitalisering. Vi er nå på jakt etter flere engasjerte og fremoverlente medarbeidere. Arbeidssted vil kunne være Kongsvinger eller Hamar, avhengig av hvor du bor.

 

Er du strukturert og leveranseorientert?

Er du flink til å lytte og forstå brukernes behov?

Vil du være med å skape digital transformasjon av viktige samfunnstjenester i vår region?

Da bør du lese videre.

Arbeidsoppgaver

Vi trenger dyktige prosjektledere som kan kjøre større prosjekter og prosesser sammen med våre eierkommuner for å lykkes med digitale omstilling.

  • Lede større prosjekter innen IT-anskaffelser og digitalisering
  • Ansvar for planlegging, gjennomføring og resultat av prosjektene
  • Fasilitere prosesser for bl.a. kartlegging av brukerbehov, prosesser og gevinster
  • Ansvarlig for opplæring, oppfølging, motivering og evaluering
  • Endrings- og kontrakthåndtering
  • Være en pådriver til tjeneste- og prosessforbedringer i sterke faglig miljøer med stort fokus på kunnskapsdeling         

 

Kvalifikasjoner
  
  • Høyere utdanning, fortrinnsvis på mastergradsnivå eller tilsvarende, gjerne innen IT (lang relevant arbeidserfaring kan veie opp for manglende utdannelse)
  • Minst 2 års relevant erfaring som prosjektleder i anskaffelses- og digitaliseringsprosjekter. Sertifisering i Prince2 er en fordel.
  • Kjennskap til Prosjektveiviseren, Lean og Tjenestedesign, samt erfaring med bruk av smidige metoder
  • God formulerings- og kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
  • Sterk interesse og forståelse for hvordan digitalisering kan bidra til bedre og mer effektive tjenester og prosesser  
  • Erfaring fra kommunal sektor er en fordel         

 

Personlige egenskaper
  
  • Strukturert og løsningsorientert
  • Initiativrik og innovativ
  • Effektiv og ha evne til å se det store bildet
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Brukerorientert og tilpasningsdyktig

 

Vi tilbyr
  • En sentral rolle innen digitalutvikling av offentlig sektor i en region med 100.000 innbyggere
  • Faglig og samfunnsmessigspennende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale og gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Det må påregnes el del reising i forbindelse med stillingen, både mellom Hedmark IKT sine lokalsjoner og generelt. 

I samsvar med offentlighetslovens § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkerne bli varslet om dette før søkerlisten offentliggjøres. Vi gjør oppmerksom på at aktuelle kandidater for stillingen vil bli underlagt bakgrunnssjekk.

 
 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    03.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2312, OTTESTAD
    STANGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2201824
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 21.10.2019