Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Prosjektkoordinator

Stavanger kommune har distriktets største og mest varierte eiendomsportefølje. Som inneholder alt fra skoler, barnehager, museumsbygg, administrasjonsbygg, bydelshus, kulturbygg til eldre vernede bolighus i gamle Stavanger. En slik variert portefølje, krever kompetanse på en rekke områder.

Seksjon for Forvaltningsprosjekter er organisatorisk plassert under Bymiljø og utbygging, henholdsvis avdeling Eiendom. Seksjonen bistår Formålsbygg og Boligbygg med prosjektgjennomføring, hvor overordnet mål er å gjennomføre og levere gode prosjekter innenfor de gitte økonomiske rammer, til avtalt tid og avtalt kvalitet.  

Avdelingen består av prosjektledere, byggeledere og ressurser innen HMS og oppfølgning av garanti og reklamasjonsaker. Avdelingen har i tillegg også egne ressurser med oppgaver innen tilstandskartlegging av kommunens eiendomsportefølje. 

Vi har som mål å ha høy kompetanse på de ulike kjerneområdene i avdelingen, med fokus på erfaringsoverføring og samhandling i prosjektene. Målrettet kompetanseheving og bruk av riktige verktøy, øker avdelingens gjennomføringsevne. 

Vi styrker nå staben og søker en engasjert og dyktige prosjektkoordinator. Prosjektkoordinator vil være en viktig ressurs og skal bistå seksjonssjef og prosjektledere med ressursplanlegging og ulike oppgaver i gjennomføring av prosjekter. Prosjektkoordinator får ansvar for ulike former for rapporteringer og vil være systemansvarlig for avdelingens prosjektstyringssystem. Du er engasjert og har erfaring fra gjennomføring av byggeprosjekter. Vi ser gjerne at du har byggeteknisk innsikt og økonomisk kompetanse. Digital kompetanse er absolutt ett pluss.

Vi tror på mangfold og at ulik erfaring gjør oss i stand til å finne gode løsninger på våre oppdrag. Vi oppfordrer derfor nyutdannede også til å søke.

Arbeidsoppgaver:

Støtte til seksjonssjef og prosjektledere med følgende oppgaver:

  • Bistå prosjektleder med oppstart av prosjekt
  • Oppfølging og vedlikehold av ressursplaner for seksjonen
  • Rapportering og oppfølging av prosjektene, internt og eksternt,
  • Bistå med garanti og reklamasjons oppfølgning
  • Bidragsyter til fremdriftsplanlegging
  • Bistå med utarbeidelse av avtaler, arbeidsdokumenter og kontrakts forvaltning
  • Vedlikehold og ansvarlig for utvikling av prosjektstyringssystem (Famac)
  • Oppfølgnings av overordnet HMS rapportering av seksjonen SHA koordinering og rapportering

Kvalifikasjoner:

Utdanning innen økonomi, administrasjon, prosjektledelse eller annen relevant utdanning 
Formell utdannelse kan erstattes av lang erfaring og god kunnskap om prosjektstyringsverktøy, økonomistyring, planlegging, og fremdriftsoppfølging av prosjekter, fortrinnsvis innen lignende virksomheter 
Det er ønskelig med erfaring med kostnadskontroll, analyser og rapportering 
Strukturert og med gode planleggingsevner  
Solid Excel-kunnskap 
Førerkort kl. B 
Fordel med erfaring fra prosjektorganisasjon, og da spesielt fra bygge bransjen

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Språk
Norsk   - flytende skriftlig og muntlig
Engelsk – beherske skriftlig og muntlig

Arbeidsspråket i Stavanger kommune er norsk. Dersom du har et annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språkferdigheter tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.  

Personlige egenskaper:

Positiv, utadvendt, imøtekommende og ha gode evner til samarbeid 
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner selv i utfordrende situasjoner
Evne til systematisk oppgaveløsning og til å håndtere uforutsigbarhet
Bidra til et positivt fellesskap 
Kunne håndtere periodevis mange baller i luften 
Fleksibel med evne til å tilpasse seg nye arbeidsoppgaver 
Har god økonomiforståelse 
Har gode IT-kunnskaper og har interesse for bruk av IT-systemer 
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Vi tilbyr:

Allsidige og utfordrende prosjekter i en spennende eiendoms portefølje.
Del av ett kompetent fag miljø hvor vi gjør hverandre gode, med ansvarsfulle oppgaver og stor grad av selvstendighet.
Et godt arbeidsmiljø og trivelige kolleger med solid erfaring
Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
Fleksibel arbeidstid
Gode utviklingsmuligheter og hjelp til tilrettelegging slik at du lykkes med dine karrierevalg og arbeidsprestasjoner.
Lønn etter avtale ut fra kvalifikasjoner og erfaring - stillingskode: 773201 koordinator