• Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    16.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3737052
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 16.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Prosessingeniør

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vann og avløp er et eget tjenesteområde innenfor Sektor for By- og Samfunnsutvikling og omfatter den samlede drift, forvaltning og utbygging innenfor vann- og avløpssektoren i Lillehammer kommune. Vann og avløp består i dag av 55 årsverk fordelt på tre avdelinger.

I avdeling Tekniske anlegg er det ledig 100% fast stilling som prosessingeniør. Avdelingen har 19 ansatte som drifter og vedlikeholder kommunens vannverk og avløpsrenseanlegg med tilhørende høydebasseng og pumpestasjoner, samt deltar med fagkompetanse når tekniske anlegg skal bygges eller utbedres. Lillehammer avløpsrenseanlegg er ett av få anlegg i Norge med biologisk renseprosess for nitrogen. Ny utslippstillatelse for renseanlegget ventes i løpet av 2021. Nytt hovedvannverk for Lillehammer skal settes i ordinær drift høsten 2021.

Arbeidsoppgaver:

  • Prosessansvarlig for vannverk og avløpsrenseanlegg
  • Utarbeidelse av prøveplaner, oppfølging av drikkevannsanalyser, kontakt mot lab
  • Forbedring og effektivisering av drift og tekniske anlegg
  • Oppfølging av lovverk og internkontroll-/kvalitetssystemer
  • Laboratoriearbeid og andre relevante oppgaver ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Høyere teknisk utdannelse, fortrinnsvis innen VA eller kjemi/prosessfag
  • Gode IT-kunnskaper
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne
  • Førerkort klasse B
  • Relevant jobberfaring
  • Manglende formell kompetanse kan i enkelte tilfeller kompenseres med relevant erfaring/praksis

Personlige egenskaper:

  • Du må like å samarbeide og skape resultater sammen med andre, dette er noe vi vektlegger sterkt
  • Stillingens arbeidsoppgaver krever også at du kan arbeide selvstendig
  • Du må være strukturert og metodisk og ha god helhetsforståelse for prosesser og systemer
  • Du må like å jobbe teknisk tverrfaglig
  • Du må være tydelig og beslutningsdyktig innenfor eget ansvarsområde

Vi tilbyr:

  • En spennende, allsidig og samfunnsnyttig jobb
  • Et hyggelig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale/kvalifikasjoner

    Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming, kulturell og etnisk bakgrunn.

    Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement.

    Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søker bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forspurt om dette.

    Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.
    Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammerregionen, og se andre muligheter, klikk her.

     

 

  • Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    16.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3737052
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 16.04.2021