• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    03.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4678592
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 22.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

PP- rådgiver x 2 i 100 % fast st.

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

PP-tjenesten og logopedtjenesten har til sammen 14 fagstillinger, og i tillegg er det leder og merkantil. Den ene av de to utlyste PP-rådgiver stillingene er nyopprettet.

PP-tjenesten inngår i Barn-og Familie som er en del av sektor Oppvekst (PP-tjenesten, Helsestasjonen og helsestasjon for ungdom, Tverrfaglig familieteam og Ung i Gjøvik).

Arbeidsoppgaver:
  • Alle ansatte i PPT samarbeider med barnehager og skoler og med andre instanser slik at barn og unge får helhetlige og samordnede tiltak.
  • Tidlig innsats er sentralt.
  • Arbeid vil i hovedsak rettes mot arbeid i grunnskolen, men arbeid mot barnehage kan bli aktuelt.
  • En systemisk forståelse ligger til grunn for arbeidet.
  • Tverrfaglig samarbeid er sentralt.
  • Sørge for nødvendig kartlegging som grunnlag for veiledning og sakkyndighetsarbeid.
  • Være sakkyndig instans der opplæringsloven krever det.
  • Gi veiledning til foreldre og barn. 
  • Gi veiledning til ansatte i barnehage og skole.
  • Bidra til kompetanse- og organisasjonsutvikling i samarbeid med skole- og barnehage.
  • PP-ansatte skal bidra til å skape et godt samarbeidsklima.

 Kvalifikasjoner:

  • PP-rådgiver med utdanning som spesialpedagog/tilpasset opplæring på masternivå, psykolog eller annen relevant utdanning og erfaring.
  • Erfaring fra arbeid i grunnskole, barnehage.
  • Erfaring og kompetanse i veiledning.
  • Erfaring fra PP-tjenesten.
  • Vilje og evne til å initiere/være pådriver i systemrettet arbeid mot barnehager og skoler.
  • Personlig egnethet vektlegges.
  • Krav om godkjent politiattest. 
  • Egen bil må kunne benyttes i tjeneste.
Vi kan tilby:
  • Meget varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Fokus på faglighet og at vår samlede kompetanse skal være i stadig utvikling.
  • Godt arbeidemiljø.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter.
  • Gjøvik kommune legger til rette for spesialisering om det er ønskelig.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    03.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4678592
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 22.06.2022