Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Norsk rikskringkasting AS

Planlegger søkes til Marked og Kommunikasjon

Radio- og TV-selskaper

Vi søker en planlegger som bidrar til at publikum finner, velger og elsker NRKs programmer og tjenester. 

Du får ansvaret for å legge planene for overgangene i NRKs lineære TV-kanaler, med spesielt vekt på primetime NRK1. En overgang vil si innholdet (promoer, plakater, kanalverthenvisninger) som ligger mellom tv-programmene og av og til inni sendinger (for eksempel i sportsflater). Du planlegger og holder orden på en stor informasjonsmengde, og er rask til å utføre endringer. Du er med på å sette tallmål på tiltakene, og evaluerer oppnåelsen i etterkant. 

Du jobber tett på strategisk prioritering og produksjon i Marked og Kommunikasjon, er i daglig dialog med sendeledelsen og kanalvertene, og bidrar til god informasjon og inspirasjon for publikum. 

Vi lyser ut en fast stilling med oppstart etter avtale. Opplæring vil bli gitt.

Arbeidsoppgaver:

  • Detaljplanlegging av det lineære vinduet; promo, plakater, flyt og kanalverthenvisninger. Mulig fremtidig planlegging av digitale flater, som strømmetjenesten NRK TV. 
  • Planlegge de ulike elementene i planleggingsverktøyet Mediagenix' Whats on. Bidra til at verktøyet blir videreutviklet. 
  • Følge opp eventuelle endringer i sendeskjema, produksjon og prioriteringer. 
  • Sørge for at promoene og elementene oppnår ønsket trykk og frekvens. 
  • Informere og rådgi kanalvertene rundt prioriteringene fra dag til dag.
  • Være i tett dialog med Markeds producere og prosjektansvarlige om produksjon, versjoner og deadlines.
  • Være i dialog med redaksjoner om planleggingen.
  • Delta i faste plannermøter, hvor du er godt forberedt og formidler oppdaterte planer.
  • Forstå publikums informasjonsbehov og sørge for god informasjonsflyt i overgangene.

Kvalifikasjoner:

  • Du har erfaring med strategisk planlegging og har gode ferdigheter på planning i tekniske verktøy. Du bør ha jobbet med Mediagenix' Whats on eller lignende verktøy. 
  • Du har innsikt i markedsanalyse, og omsetting av tall til planlegging. 
  • Du har god innsikt i reklame- eller promoproduksjon.
  • Du har god kunnskap om og eierskap til NRKs oppdrag, rolle og verdier.  
  • Du kjenner det lineære sendeskjemaet og forstår publikums informasjonsbehov.
  • Du har høyere utdanning og/eller relevant erfaring innen markedsføring, promoproduksjon, kanalvert/sendeledelse
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Du er særdeles strukturert og nøyaktig, og jobber raskt og målrettet.
  • Du liker å ligge i forkant og har tålmodighet til å jobbe med detaljer og mange endringer. Du er samtidig rask til å snu deg rundt når det kreves.
  • Du har svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte
  • Du takler endringer med godt humør, selv om det betyr at du må gjøre om på en stor mengde planlegging.   
  • Du liker statistikk og analyse, og har god tallforståelse.
  • Du samarbeider godt med andre, deler kunnskap, erfaringer og informasjon og støtter andre for å nå teamets mål

Vi tilbyr:

Fast ansettelse i Marked og Kommunikasjon.

En aktiv og utfordrende arbeidshverdag i en sentral stilling i avdelingen. Du blir kjent med store deler av NRK. 

Et godt sosialt miljø med masse humør og med ambisjoner om å tenke nytt for å treffe publikum.

Hos NRK får du være med på et spennende og viktig samfunnsoppdrag.
Vi er ikke lønnsledende, men tilbyr konkurransedyktige betingelser, svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og velferdstilbud.