• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3990781
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Personal- og økonomirådgiver

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Tromsø Brann og redning KF har som mål å være landsdelens spydspiss innenfor beredskap og forebyggende arbeid. Enheten har ca. 80 ansatte, og er inndelt i 3 fagavdelinger; brannforebyggende, beredskap, 110-sentralen, samt en økonomisk administrativ stab. Den nye brannstasjonen stod ferdig i 2010 og har topp moderne fasiliteter og utstyrspark. I februar 2020 ble Tromsø Brann og redning vedtatt skilt ut som et kommunalt foretak.

Vår flinke personal- og økonomirådgiver flytter sørover og vi søker derfor hennes erstatter. Hos oss vil du få en allsidig stilling med mange utfordringer. Oppgavene vil være varierte og blant annet knyttet til personal og lønn, arkiv, økonomi og annet administrativt som tilfaller foretaket. Stillingen er underlagt økonomisjef. 

Arbeidsoppgaver:

  • Personaladministrasjon, herunder saksbehandling, lønn, bistå avdelingsledere innenfor lover og regelverk, ansettelser og lønnsforhandlinger
  • Bistå i sykefraværsoppfølging i henhold til regelverk
  • Økonomi-/ regnskapsarbeid, herunder bilagshåndtering, fakturering, oppfølging og avstemming
  • GDPR - følge opp digitalt arkiv og rutiner tilknyttet saksbehandlingssystem, herunder post og arkiv 
  • Løpende administrative oppgaver
  • Endringer i arbeidsoppgaver må kunne påregnes

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innenfor økonomi, fordel med bachelor innenfor regnskap og revisjon, samt emnet kommunalt og statlig regnskap
  • Erfaring fra personal- og arbeidsgiverspørsmål
  • Erfaring fra arbeid med økonomi og regnskap
  • Kompetanse fra kommunal sektor er en fordel
  • God IT-forståelse. Fordel med kjennskap til systemer som benyttes eks Agresso, Gat, Visma og Office 365, men ikke en forutsetning for å søke
  • God skriftlig og muntlig fremstilling
  • Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav

Personlige egenskaper:

  • Evne til å jobbe selvstendig og i team
  • Høy arbeidskapasitet
  • Samarbeidsvillig, strukturert og effektiv
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Positiv og fleksibel
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse

Vi tilbyr:

  • Vi kan tilby en stilling med utfordrende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Stillingen har fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
  • Stillingen krever politiattest
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!

 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3990781
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE