• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    13.02.2022
  • Sted:
    TROMSDALEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSDALEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4345786
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE
  • Oppdatert 21.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

TROMSØ KOMMUNE

Personal- og administrasjonskonsulent

Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon

Trives du med å støtte kollegaer og arbeide sammen med, og for andre? Er du strukturert, pålitelig og har god arbeidskapasitet? Har du lett for å trives med digitale system? Da kan du være den vi søker!

Vi har nå ledig 100 % fast stilling som personal- og administrasjonskonsulent. 

Tverrfag ressurs gir helse- og omsorgstjenester til barn og unge, og er en enhet med ca. 95 ansatte.   Enheten består av Miljøtjenesten for barn og unge, Fysio- og ergoterapitjenesten 0-18 år, Utekontakten, lavterskelteam som gir rask psykisk helsehjelp og eget tildelingskontor for barn og unge. Tverrfaglig ressurs tilhører seksjon barn og familie sammen med Forebyggende helsetjeneste, Barnevernet, Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) og ressurssenter for barn og unge. 

Tverrfaglig ressurs er en relativt ny enhet som vokser. Vi søker nå en person som kan arbeide innen flere områder i vår administrasjon for å forenkle, strukturere og kvalitetssikre våre oppgaver og prosesser. Stillinga og arbeidsoppgavene krever fleksibilitet, selvstendighet, vilje og en løsningsorientert holdning. Du kommer til å arbeide tett sammen med enhetens ledergruppe, og har enhetsleder som nærmeste leder. Vi ønsker en person som "ser jobben", har enkelt for å stille opp for og å samarbeide med andre.

Stillinga skal bistå i drift og utvikling av enhetens personalarbeid, ivareta kontoradministrative oppgaver og bistå i økonomiarbeid, budsjett og regnskap, faktura- og bilagshåndtering. Formålet med stillingen er å bidra til forsvarlig forvaltning av enhetens ressurser både personalmessig og økonomisk.

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til å gjennomføre personal- og lønnspolitikken i Tromsø kommune.
  • Sekretær og deltaker i tilsettingsutvalg og fast deltaker/ pådriver i HMS-arbeid.
  • Rådgiving og administrativ støtte overfor ledere med personalansvar og ansatte, eksempelvis;
    • Oppfølging og saksbehandling av lønns- og personalsaker.
    • Bistå ledere og medarbeidere i bruk av lov- og avtaleverk.
    • Bistå leder ved oppfølging av sykefravær og avtalen om inkluderende arbeidsliv.
    • Bistå i inn- og utmelding av ansatte i datasystemer.
    • Utarbeide rapporter og statistikker på bemanning, arbeidstid, fravær og andre personaldata ved bruk av personaladministrative system.
    • Pådriver ved rekruttering og sikre gode og raske rekrutteringsprosesser, følger rekrutteringsprosessen fra A til Å, er enhetens superbruker i WebCruiter.
  • Økonomioppgaver, budsjett og regnskap, fakturabehandling, lønnsarbeid og bilagshåndtering, rapportering, herav punching av variabel lønn i Visma HRM.
  • Innkjøpsoppgaver, videreutvikle og følge opp innkjøpsrutiner på enhetsnivå, bistå ved innkjøp, oppfølging av at leverandøravtaler følges.
  • Utarbeide og sammenstille informasjon for publisering på vegne av ledelsen.
  • Dokumenthåndtering, herav også innkommende post.
  • Arkivfaglige arbeidsoppgaver.
  • Bidra til forbedring og effektivisering av rutiner på enhetsnivå.
  • Delta i aktuelle nettverk for administrative stillinger og samhandle på tvers av enheter og seksjoner, og avdelinger.
  • Holde seg oppdatert på gjeldende lov- og avtaleverk, kommunale regler og retningslinjer, samt holde seg faglig oppdatert.
  • Bistå i søknad fastlønnstilskudd for fysioterapeuter.
  • Diverse forefallende arbeid, og andre oppgaver må påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant 3-årig bachelor, eller annen relevant utdannelse innen administrasjon, personalledelse, HR og økonomi.
  • Realkompetanse for de aktuelle oppgavene kan kompensere utdanningskravet, det kreves da relevant arbeidserfaring.
  • Meget god muntlig og skriftlig framstillingsevne. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du vedlegge dokumentasjon på språknivå tilsvarende C1. Dette gjelder ikke søkere med et annet skandinavisk språk som morsmål. 

Vi ønsker at kandidaten har:

  • Erfaring innen fagområdet personal- og økonomiarbeid.
  • Erfaring og/eller kompetanse innen HMS-arbeid.
  • Rekrutteringskompetanse eller erfaring.
  • God kjennskap til gjeldende lover, forskrifter og avtaleverk.
  • Kjennskap til fagsystemene Public 360, Profil, Agresso, WebCruiter, Visma, og WinTid.
  • Tidligere kjennskap til kommunen og kommunale tjenester.

Personlige egenskaper:

  • Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og være omgjengelig, serviceinnstilt og trives i lag med folk.
  • Du må ha evne til å jobbe selvstendig og effektivt, gjerne med flere oppgaver samtidig.
  • Du må kunne jobbe strukturert og planmessig, samt være fleksibel og løsningsorientert når det kreves.
  • Bør ha god forståelse og interesse for datasystemer.
  • Personlig egnethet vektlegges ved tilsetting.
  • Må kunne identifisere seg med Tromsø kommunes verdier respekt, åpenhet, mot, annerkjennelse og tillit.

Vi tilbyr:

  • En spennende hverdag i en relativt ny enhet med et tverrfaglig arbeidsmiljø som er stadig i utvikling.
  • Lønn etter tariffavtale.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Velferdsordninger med rabatterte treningsavtaler, utleie av hytte og friluftsutstyr m.m.
  • Organisasjonsendringer og endringer i arbeidsoppgaver må påregnes.

Annet:

  • Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Oppgi to referanser i din søknad.
  • Attester og vitnemål tas med på intervju, eller vedlegges søknad.
  • Søknad sendes elektronisk via WebCruiter.

 

Kan stillinga som personal- og administrasjonskonsulent passe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg.

 

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    13.02.2022
  • Sted:
    TROMSDALEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSDALEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4345786
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE
  • Oppdatert 21.01.2022