Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Østre Toten kommune

Pedagogisk-psykologisk rådgiver - 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Arbeidssted: 

Pedagogisk psykologisk tjenesten (PPT) har kontorer i kommunens rådhus på Lena sammen med skole- og barnehageadministrasjon. PP-tjenesten har ca. 6 årsverk inkl. merkantil funksjon og leder.

Østre Toten kommunen har 6 kommunale og 7 private barnehager. Kommunen har 2 ungdomsskoler, 7 barneskoler og en privat Montessoriskole. I tillegg har kommunen Læringssenter som består av voksenopplæring og flyktningtjeneste.

Fakta om stillingen: 

PP-tjenesten er en egen enhet direkte underlagt kommunalsjef for sektoren barn, oppvekst og opplæring (BOO). Sektoren består av enhetene helsestasjonstjenesten, barnehage, skole, læringssenter og barneverntjenesten. Stillingen er 100% fast.

Arbeidsoppgaver:

PP-tjenesten har to lovfestede oppgaver:

  • PP-tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering når loven krever det.
  • PP-tjenesten skal hjelpe barnehager og skoler i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og elever med særlige behov.

PP-tjenesten arbeider med videreutvikling av systemrettet arbeid i samarbeid med skoler og barnehager. Dette er et høyt prioritert arbeid, og det forventes at PP-tjenesten bidrar i utviklings- og endringsarbeidet. Systemrettet arbeid gjennomføres på individnivå, gruppe/klassenivå og organisasjonsnivå.

PP-tjenesten vektlegger et godt og inkluderende arbeidsmiljø, faglig utvikling, tverrfaglig samarbeid og intern kompetanseheving. PP-rådgiver skal delta i og videreutvikle tjenesten sammen med øvrige kollegaer.

Kvalifikasjoner:

Formell utdanning:

  • Fortrinnsvis hovedfag eller master i spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi som også innebefatter relevant test- og utredningskompetanse. Kandidater med annen relevant utdanning oppfordres også til å søke. 

Det er i tillegg ønskelig med:

  • God kjennskap til barnehage og skole
  • God kjennskap til spesialpedagogikk som fagområde
  • Kjennskap til lovverk, avtaleverk, forskning og utviklingstrekk innenfor arbeidsområdet med evne og vilje til å sette dette ut i livet i vår kommune
  • Erfaring fra arbeid i PPT
  • Gode samarbeids-, veilednings- og rådgivningsferdigheter
  • Kunnskap og kompetanse til å håndtere elektronisk fagsystem og generelt god digital kompetanse
  • Svært gode kommunikasjonsferdigheter, god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode grunnverdier som er forenlig med kommunens verdier; nytenking, kvalitet og respekt

Politiattest er påkrevd.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Du må ha sertifikat klasse B og disponere egen bil i tjenesten

Egenskaper:

  • En trygg fagperson med godt humør som håndterer høyt arbeidspress

  • Positiv, entusiastisk og tar initiativ
  • Omgjengelig og fleksibel
  • Relasjonsbygger og støttespiller som innbyr til tillit
  • Villig til å dele kunnskap og jobbe i team
  • Selvstendig, strukturert og målrettet
  • Framtidsrettet og utviklingsorientert

Ved tilsetting i stillingen vil det bli lagt stor vekt på egnethet og personlige egenskaper

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgaver relatert til PP-tjenestens lovpålagte arbeid
  • Spennende, utfordrende og tverrfaglig utviklingsarbeid som vil utgjøre en forskjell for barn og elever i kommunen
  • Engasjerte og dyktige kollegaer med høy faglig kompetanse
  • Et godt samarbeidsmiljø med gode muligheter for egen faglig utvikling
  • Trivelig arbeidsmiljø med hyggelige kolleger

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.