• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2243569
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Ønsker du en jobb som gir deg faglige utfordringer og mulighet til å tenke helhetlig?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø? Vi har ledig faste stillinger for deg som ønsker å være med og videreutvikle gode helse -og omsorgstjenester i Sandnes kommune.            

Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelse og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom faglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Vi er bevisste på å ha brukeren og dens ressurser i fokus. Positiv adferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte.

Vi har ledige stillinger ved disse avdelingene:  

  • Firkanten Borettslag ligger i et fint friluftsområde på Lura, vegg i vegg med Lura boas. Borettslaget er et heldøgns bemannet bofellesskap for voksne med funksjonsnedsettelse og består av 10 boenheter. Ledig 100% fast stilling.
  • Krunemyr ligger sentralt på Bogafjell og er et bofelleskap for 15 personer i ulik alder og med ulikt funksjonsnivå. Vi har fokus på et aktivt liv for brukerne og har god tverrfaglig kompetanse blant våre ansatte. Ledig 75% fast stilling.
  • Skaret avlastningssenter ligger i Skårlia og består av 5 barneboliger, 25 avlastningsplasser og en aktivitetsavdeling med ca 30 plasser som er et tilbud etter skoletid til foreldre som har barn med fysisk/psykisk funksjonsnedsettelse i ungdoms - og videregåendealder. Ledig 100% fast stilling.
  • Timebasert Miljøtjeneste (TMT) er en bydekkende avdeling som gir tjenester til dem som bor i egen bolig. VI har fokus på deltagelse, medbestemmelse og samarbeid. Det er stort spenn både i vedtakenes innhold og diagnose hos brukerne, og oppgavene er derfor mange og varierte. Vi gir praktisk bistand og opplæring med hovedfokus på at brukeren er aktivt deltakende. Ledig to 75% faste stillinger.

Arbeidsoppgaver
Du vil få varierte arbeidsdager med arbeidsoppgaver ut fra den kompetansen du har.  Du vil være med å utføre målretta miljøarbeid, planlegge og evaluere planer/tiltak og dokumentering i elektronisk journal. Stillingen innebærer samarbeid med pårørende og andre virksomheter/instanser og du vil få ansvar for å arrangere og delta på møter med ulike samarbeidspartnere. Vernepleier/sykepleier vil ha ansvar for legemiddelhåndtering og andre helserelaterte oppgaver. Oppgave som primærkontakt/sekundærkontakt kan være aktuelt. 

Kvalifikasjoner

Utdanning som vernepleier med autorisasjon foretrekkes, men utdanning som sykepleier/fysioterapeut/ergoterapeut kan være aktuelle for noen av stillingene.  

Annen 3-årig helse -sosialfaglig høgskoleutdanning kan også bli vurdert.

Du har erfaring med målrettet miljøarbeid, har god fremstillingsevne både skriftlig og muntlig, og har generelt gode digitale ferdigheter. For noen av stillingene kreves det at du har førerkort klasse B (manuelt gir).

Det kreves gyldig politiattest før tiltredelse, jfr. Helse -og omsorgstjenesteloven §5-4. Attest kreves kun av søkere som får tilbud om ansettelse og skal derfor ikke legges ved søknaden.

Personlige egenskaper
Du er faglig engasjert, positiv og setter den enkelte bruker i sentrum. Du har fokus på brukermedvirkning og er ansvarsbevisst, løsningsorientert samt fleksibel. Du ha gode samarbeidsevner og er bevisst på å være en god rollemodell. Du er tålmodig og trygg i møte med brukere, og har evne til å takle utfordrende adferd dersom det oppstår. Du må kunne glede deg over "de små ting" i hverdagen og ha evne til å skape gode relasjoner.

Vi tilbyr

Et hektisk arbeidsmiljø, mye humor og god takhøyde.
Bedriftsidrettslag, kunstforening, adgangskort til kommunens svømmehaller og hjem-jobb-hjem.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2243569
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.11.2019