Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

XXL sport & villmark AS

Omnichannel Manager

Sportsbutikk

XXL er Nordens største sportskjede og har klare ambisjoner om å vokse videre i det europeiske sportsmarkedet. Vi opererer i dag over 90 butikker i Norge, Sverige, Finland og Østerrike, samt Nordens største sportsbutikk på nett. Med kjente merkevarer, de beste prisene og en mengde sport- og friluftsaktiviteter under samme tak, står vi sterkt i markedet.

Vi ønsker å styrke vår organisasjon og søker i den forbindelse en Omnichannel Manager. Du vil være ansvarlig for å legge til rette for sømløse kundereiser og personlige kundeopplevelser på tvers av XXLs kanaler og markeder. Du vil jobbe tett med sentrale ressurser på tvers av markeder for å levere gode løsninger som er forankret i XXLs forretningsstrategi. Dette er en viktig stilling for XXL med mye potensiale, og her får du anledning til å komme inn, skape merverdi og gjøre en forskjell.

XXL har spennende planer for fremtiden, og dette er et fantastisk tidspunkt til å stige ombord å bli en del av vårt dyktige og hyggelige team!

 

Arbeidsoppgaver

  • Være en sentral eier av XXLs digitale systemer og løsninger for butikk: In Store Delivery, Ship from Store, Store Pick Up
  • Overordnet ansvar for optimal bruk av de ulike systemene og løsningene ved å implementere rutiner, standarder, oppfølging og sette KPIs
  • Bruke digitale verktøy, systemer og løsninger til å skape en sømløs kundereise, og økt salg
  • Ha operativt ansvar for systemer og løsninger ulike land og sette deg inn i gjeldende lokale regler og rutiner
  • Følge med på aktuelle trender og digitale løsninger i markedet og hele tiden se etter muligheter til å forbedre XXLs løsninger som bidrar til en verdiskapning
  • Ta eierskap og være en prosjektleder for utvikling og leveranse av nye digitale løsninger, samt forbedringer av nåværende løsninger, på tvers av ulike markeder
  • Utarbeide nye og oppdaterte regler og rutiner for digitale løsninger og på tvers av markeder
  • Lede, utvikle og levere initiativ som er i tråd med XXLs forretningsstrategi
  • Definere forretningsmål, sette KPIs og rapportere salgsaktivitet for XXLs kanaler

 

Hvem er du?

For å lykkes i denne stillingen er det viktig at du har en god operasjonell forståelse for digitale løsninger og systemer, kombinert med en god forståelse av forretning og kundeadferd som gjør at du skaper verdi. Videre har du en forståelse av og interesse for hvordan teknologi og digitalisering kan bidra til nye muligheter og bedre kundeopplevelser på tvers av markeder. For å lykkes i rollen forutsettes det en kjennskap til XXL, kombinert med en nysgjerrighet og interesse for digitale løsninger i varehandel. Du er samarbeidsorientert og evner til å etablere gode relasjoner internt og eksternt. Du like struktur og  jobber på en effektivt måte.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • En Bachelor (eller høyere) innen Business, Logistikk, Salg, E-commerce, Retail. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • Det er ønskelig med 5+ års relevant erfaring innen varehandel, logisitikk eller tilsvarende
  • En forståelse for logistikk
  • Erfaring med operativt ansvar for tekniske løsninger og systemer
  • En god forretningsforståelse og erfaring fra arbeid med innsikt, og utvikling av kundereiser
  • Erfaring med prosjektledelse
  • Gjerne erfaring fra større komplekse matriseorganisasjoner
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, også på engelsk

 

Vi tilbyr:

  • En nyopprettet stilling i Nordens største sportskjede
  • Muligheten til å være del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Et levende og dynamisk miljø
  • Konkurransedyktige betingelser

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen, som fører deg inn i XXL sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte Tor Clausen på 966 64513 eller Nanna Collett på 975 18 446.