Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
01.02.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3382123Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 18.01.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Økonomirådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi søker økonomirådgiver til 100 % stilling i ett års svangerskapsvikariat, med mulighet for forlengelse. Til stillingen ønskes en initiativrik og utviklingsorientert person med høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne. Erfaring fra kommunal økonomi og regnskapspraksis vil vektlegges, samt evne til strategisk og analytisk tenkning. Du må være strukturert og klare å arbeide selvstendig og effektivt.
Etat for tjenester til utviklingshemmede er organisert i syv enheter, hvorav en forvaltningsenhet, firebygeografiske botjenester, en byomfattende avlastningstjeneste og en byomfattende dagsentervirksomhet. Etaten yter hjemmetjenester i tjenestemottakernes hjem - i bofellesskap, i privateide/ leide boliger, og i foreldrehjem. Etaten yter også avlastningstjenester i avlastningsboliger, og gir dagsentertilbud i dagsenter. Samlet gir 2200 ansatte tjenester til nærmere 1300 tjenestemottakere. Etaten har et budsjett på ca.1,4 milliarder kroner.
Økonomirådgiver inngår i etatsdirektørens stab- og støttefunksjon, og arbeidsoppgavene løses i samarbeid med etatens øvrige rådgivere, ledergruppen, HR-avdelingen og kommunaldirektørens stab. Som økonomirådgiver vil du være en viktig ressursperson innen økonomifeltet for etaten, og for ledere og økonomirådgivere i de syv enhetene. Etaten har sine kontorfasiliteter lokalisert sentralt i Bergen sentrum.
Utarbeidelse av økonomiske statusrapporter og prognoser
Bidra til å kvalitetssikre etatens kjøp av tjenester, kontroll av faktura, leieavtaler, bilpark mm.
Veilede og bistå enhetsledere og økonomirådgivere i de syv enhetene i etaten innen økonomiområdet/systemer
Presentere økonomifaglig informasjon i ledermøter
Utarbeide stillings- og driftsbudsjett
Kvalitetssikre håndtering av etatens økonomiske midler
Pådriver og deltakelse i økonomisk organisasjonsutviklingsarbeid i etaten
Utvikle, tilrettelegge og oppfølging av økonomiske rutiner innen fagområde
Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen
Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning innen økonomi- og administrasjon
Ønskelig med relevant videreutdanning
Erfaring fra offentlig økonomistyring
God kjennskap, erfaring og forståelse fra økonomiarbeid
En positiv og serviceminded profil med god kommunikasjonsevne
God skriftlig og muntlig formidlingsevne
God IKT kompetanse og forståelse
Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått
B2 prøve i norsk må være bestått
Analytiske evner og god systemforståelse
En løsningsorientert profil med gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
Framstå stabil og trives i et hektisk arbeidsmiljø med korte tidsfrister
Evne til å arbeide selvstendig
Et godt og utviklingsorientert arbeidsmiljø
Mulighet for faglig utvikling og læring gjennom bred praktisering innen økonomiområdet
Lønn i tråd med gjeldende tariff og stillingsregulativ
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
01.02.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3382123Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 18.01.2021