Bedrift
Lund kommuneSøknadsfrist
14.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4460, MOI
LUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4985173Se her for andre jobber fra Lund kommune
- Oppdatert 01.02.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lund kommune
Økonomikonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Lund kommune har behov for å styrke bemanningen i sentraladministrasjonen/kommunedirektørens stab og utlyser en 100 % fast stilling som økonomikonsulent. Stillingen rapporterer til leder for kommunedirektørens stab, kommunalsjef Økonomi og Personal.
Den overordnede virksomheten i Lund kommune er organisert i 4 etater; sentraladministrasjonen, oppvekst- og kulturetaten, helse- og omsorgsetaten og plan, næring og miljøetaten.
En viktig del av arbeidet som foregår i kommunedirektørens stab er å bistå de øvrige etatene i deres daglige styring og arbeid. Kommunedirektørens stab har bl.a. ansvar for økonomiforvaltningen, personalforvaltningen, informasjon, innbyggertjenester, kommunikasjon og digital utvikling.
Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stillingen uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk tilhørighet. Kommunen ønsker å gjenspeile befolkningen og være en mangfoldig organisasjon.
Lund kommune mottar alle søknader elektronisk. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. I henhold til offentlighetslova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Arbeidsoppgaver:
Sentrale arbeidsoppgaver vil være:- regnskapsrelatert arbeid som bl.a. avstemminger, føringer, årsavslutning
- generelt arbeid i tilknytning til regnskap og budsjettering
- delta i utarbeidelse av statusrapporter, økonomisk analyse og prognoser
- inngående og utgående fakturabehandling, oppfølging av ekstern innkrevingstjeneste
- økonomisk oppfølging
- nevnte arbeidsoppgaver er veiledende og endringer kan forekomme
Kvalifikasjoner:
Det er ønskelig at den som ansettes har:- høyere økonomisk utdanning, men relevant erfaring kan kompensere for dette
- solid regnskapsforståelse
- god samfunnsforståelse og kjennskap til offentlig forvaltning
- generelt gode IT kunnskaper og systemforståelse
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Relevant arbeidserfaring kan veie opp for manglende høyskole- eller universitetsutdanning.
Personlige egenskaper:
Det er ønskelig at den som ansettes har/er:- gode samarbeidsevner og godt humør
- gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner
- nytenkende med ønske om å bidra til utvikling og forbedring
- evne til å arbeide selvstendig
- målrettet, resultatorientert, fleksibel og strukturert
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
Som ansatt i Lund kommune får du:- solid innblikk i driften av en av offentlig sektors viktigste bærebjelker
- mulighet til å arbeide i en kommune med et stort samfunnsansvar
- faglig utvikling og dyktige kolleger
- konkurransedyktig lønn, pensjons- og forsikringsvilkår
Bedrift
Lund kommuneSøknadsfrist
14.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4460, MOI
LUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4985173Se her for andre jobber fra Lund kommune
- Oppdatert 01.02.2023