Detaljer

  • Søknadsfrist
    02.04.2018
  • Bedrift
    Fet kommune
  • Sted:
    FETSUND
  • Type arbeid:
    Administrasjon
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommunale etater
  • Utdanningskrav:
    Bachelor
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Ønsket Språk:
    Norsk
  • Fylke:
    AKERSHUS
  • Arbeidssted:
    Fet
  • Land:
    Norge
  • karriere-kode:
    686032

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nyopprettet 100% fast stilling som saksbehandler Tildeldingskontoret

Beskrivelse av stilling

Er du sykepleier eller vernepleier som ønsker nye, spennende og varierte oppgaver er du den vi ser etter. Tildelingskontoret er en egen enhet organisatorisk plassert under kommunalsjef ved Rådhuset. Vi har lokaler på Pålsetunet bo- og servicesenter, rett i nærheten av Nerdrum togstasjon.

 

Vi søker nå saksbehandler primært innen området psykisk helse/ rus og tjenesten for funksjonshemmede. Du vil bli en del av et godt tverrfaglig team hvor målet er å gi gode individuelt tilpassede tjenester til våre innbyggere. Vi jobber ut fra en bestiller-/ utfører- modell hvor vi samarbeider nært med utøvende tjeneste. Tildelingskontoret innehar rollen som koordinerende enhet og behandler søknader om nødvendige helse- og omsorgstjenester i hjemmet og i institusjon. Vi har også ansvar for beregning og rapportering på ressurskrevende tjenester, dokumentasjon og statistikk. Vi er opptatt av brukermedvirkning, samarbeid med pårørende, og god samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere.

 

Vi ser etter en person med en trygg faglig plattform med videreutdanning i psykisk helsearbeid, og som har kunnskap og erfaring med lovverk som regulerer helse- og omsorgstjenester og offentlig forvaltning. Som person må du være handlekraftig, effektiv og selvstendig, men også en person som er lydhør for andres meninger. Du må også kunne trives i et hektisk miljø.

 

Vi er i en spennende utvikling med bygging av en ny storkommune i samarbeid med Sørum og Skedsmo.

 

Arbeidsoppgaver/arbeidsområder

- Saksbehandle søknader om helse- og omsorgstjenester etter gjeldende lovverk

- Motta og behandle elektroniske meldinger fra spesialisthelsetjenesten og fastleger

- Delta på samarbeidsmøter internt og eksternt

- Dokumentere og utarbeide statistikk på ulike tjenester

- Beregne og rapportere på ressurskrevende tjenester

- Ha overordnet ansvar for tildeling av koordinator og individuell plan

- Bistå i saksbehandling til hjemmetjeneste og institusjon ved behov

 

Nødvendig kompetanse

- Godkjent norsk autorisasjon som vernepleier eller sykepleier, ønskelig med videreutdanning i psykisk helsearbeid og helserett

- Relevant praksis fra offentlig eller privat tjeneste

- Erfaring med saksbehandling, statlige eller kommunale ytelser

- God økonomiforståelse

- Gode datakunnskaper

- Erfaring med Profil elektroinsk pasientjournal er ønskelig

- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig

 

Nødvendige personlige egenskaper

- Er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner

- God relasjonell forståelse og gode kommunikasjonsferdigheter

- Fleksibel og løsningsorientert

- Ansvarsbevisst, strukturert og effektiv

- Kunne jobbe godt selvstendig og i team

- Personlig egnethet vektlegges

 

Vi kan tilby

- Trivelige arbeidskollegaer med fokus på godt arbeidsmiljø

- God pensjonsordning

- Fri gruppelivs- og yrkesskadeforsikring

- Varierte arbeidsoppgaver i et fagteam

- Fleksibel arbeidstid, dagarbeid med fri alle helger og høytider

- Gode muligheter for faflig og personlig utvikling

- IA- bedrift

- Lønn etter avtale

 

 

Informasjon om stillingen

Politiattest ikke eldre enn 3 måneder må fremlegges før ansettelse.

Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, regler og tariffavtaler.

Iflg. Offentleglova §25 skal det tungtveiende grunner til å skjerme søkere fra offentlig søkerliste.

 Tiltredelse etter avtale.

Søknad sendes

Vi har elektronisk søknadsbehandling.

 

Kontaktperson

Venke Nordmo, Enhetsleder, tlf: 40432078