Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

XXL sport & villmark AS

Newsletter Specialist

Sportsbutikk

XXL er Nordens største sportskjede og har klare ambisjoner om å vokse videre i det europeiske sportsmarkedet. Vi opererer i dag over 90 butikker i Norge, Sverige, Finland og Østerrike, samt Nordens største sportsbutikk på nett. Med kjente merkevarer, de beste prisene og en mengde sport- og friluftsaktiviteter under samme tak, står vi sterkt i markedet.

 

Vi ønsker å styrke vår organisasjon og har etablert et nytt CRM team. I den forbindelse søker vi nok en Newsletter Specialist til å bli en del av vårt dynamiske og hyggelige team. XXL har stort fokus på digitale kanaler og netthandel, og vi ønsker å bli enda bedre på dette området. Det er viktig at kundene har en sømløs kundeopplevelse uavhengig om kontaktpunktet er butikk, hjemmeside, e-post eller digitale annonser. Som Newsletter Specialist vil du være med på å videreutvikle og forbedre vår CRM-satsning og dermed en økt kundelojalitet. Dette er en spennende stilling med mye potensial, og den byr på mange muligheter.

 

XXL har ambisøse vekstplaner for fremtiden, og dette er et fantastisk tidspunkt til å stige ombord å bli en del av vårt dyktige og hyggelige team!

 

Arbeidsoppgaver:

  • Operativt ansvarlig for utsendelse av 1:1 dialoger basert ved bruk av data gjennom Marketing Automation-plattformen Voyado
  • Være med på å bygge, teste og sende nyhetsbrev. Rollen vil også bidra til å videre utvikle segmentbasert kommunikasjon, samt livssyklus- og adferdsbaserte nyhetsbrev medengasjerende innhold
  • Ansvarlig for gjennomføring av testing og evaluering av dialoger, A / B-tester; samle innsikt og gi anbefalinger for å spisse XXLs  e-poststrategi
  • Tett samarbeid og koordinering med andre ressurser fra de lokale landene, markedsføring, produkt, design og IT for å utvikle, gjennomføre e-postkampanjer
  • Sørge for å ha god innsikt og forståelse av kundebasen, bygge segmenter og publikum og gjennomføre analyser ved hjelp av analyseverktøy

 

Hvem er du:

Du er en analytisk person som elsker å grave i og analysere data. Kombinert med kommersiell teft og forståelse av kundeadferd har du innsatsvilje og god gjennomføringsevne. For å lykkes er det avgjørende at du er nysgjerrig på XXLs kundegruppe og at du er drevet av å optimalisere nyhetsbrev og 1:1 dialog for å skape bedre resultater. I denne rollen er det også viktig at du er strukturert og detaljorientert. Du har en lidenskap for kundeopplevelser og ønsker å være med på å løfte fagområdet fremover i XXL.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller Mastergrad innen markedsføring, gjerne med fordypning innen CRM og markedsføring
  • Rundt 1-2 års arbeidserfaring med CRM og digital markedsføring, enten fra et byrå eller en markedsavdeling
  • Erfaring med segmentering og Marketing Automation/CRM-verktøy
  • Erfaring med analyseverktøy og testverktøy (Google Analytics m.m.)

 

Vi kan tilby:

  • En selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • Muligheten til å bli en del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Et dynamisk og engasjert miljø
  • Mulighet for stor faglig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser

 

Vi behandler søkere fortløpende, så vi ber deg om å søke snarest.

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen, som fører deg inn i XXL sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.