• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4959597
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 17.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Mobilitetsrådgiver utredning

Offentlig forvaltning

Mobilitetsplan og utredning ivaretar Oslo kommunes rolle som veimyndighet og veieier gjennom forvalting og utvikling av lovverk, retningslinjer og normaler. Som veieier og veimyndighet utfører vi saksbehandling knyttet til rollen som eier av kommunale gater og veier, herunder byggesaker og fraviksbehandling.

Seksjonen har utviklingsoppgaver knyttet til veieierrollen. Mobilitetsplan og utredning har fagansvar for ladeinfrastruktur, elsparkesykler/bysykler, bylogistikk, beboerparkering, bildeling og universell utforming.

Seksjonen har ansvar for utvikling av gode beslutningsunderlag som utredninger (KVU, mulighetsstudier o.l.), strategier og analyser som grunnlag for å definere fremtidig politikk, mål og investeringer. Seksjonen sørger for at Oslo kommunes mobilitetsbehov blir ivaretatt i byutvikling og planarbeider.

Vi søker nå en mobilitetsrådgiver til å jobbe med utredninger.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede arbeid med konseptvalgutredninger (KVU) og andre overordnete mobilitetsutredninger 
  • Delta i arbeid med intern kvalitetssikring av KVU-er (KS1)
  • Bestille forprosjekter/reguleringsplaner for oppfølging av andre i etaten
  • Delta i planprosesser på overordnet nivå i tidlig fase (f.eks. VPOR, områderegulering, strategi, planprogram)
  • Bistå i arbeid med å kartlegge offentlige eller private arealer til mobilitetsformål
  • Andre oppgaver kan tilkomme

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad innen relevant fagområde kreves
  • Relevant arbeidserfaring er en fordel (KVU-arbeid spesielt)
  • Kjennskap til plan- og bygningsloven er en fordel
  • Erfaring fra areal-/byplanlegging på overordnet nivå er en fordel
  • Erfaring fra prosjekt-/prosessledelse er en fordel
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne kreves (norsk)
  • Kjennskap til Oslo kommunes styringssystem er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Evne til å jobbe strukturert og selvstendig, men også i samarbeid med andre
  • Evne til fordypning, men også til å å tenke helhetlig
  • Evne til å kommunisere og samhandle med ledere, kollegaer og andre fagmiljøer
  • Evne til å håndtere prosesser og bygge og anvende nettverk
  • Være tålmodig, løsningsorientert ("tenke utenfor boksen"), ha pågangsmot og engasjement knyttet til oppgavene
  • Ha stor arbeidskapasitet, gjennomføringsevne og evne til å levere i tide og med god kvalitet
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, interessante og varierte arbeidsoppgaver
  • Flinke og hyggelige kollegaer
  • Moderne og funksjonelle kontorlokaler på Hasle med mulighet for delvis hjemmekontor.
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn i lønnstrinn 38-52 (for tiden kr 571 000 - 737 200). For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Lønnsplassering og stillingskode avhenger av utdannelse og erfaring.
  • Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring.
  • Arbeidsgiver betaler pensjonspremie etter nettolønnsordningen i Oslo kommune, dvs. at det ikke trekkes 2 % av brutto lønn til pensjon
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4959597
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 17.01.2023