• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4623627
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

MO-Gyldenpris søker etter avdelingsleder for Dagavdelingen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for psykisk helse og rustjenester i Bergen kommune har ansvar for kommunale helse- og omsorgstjenester til mennesker over 18 år. En av de største enhetene som er underlagt etaten er MO-Gyldenpris (tidligere Strax-huset). MO-Gyldenpris utgjør sammen med de andre MO-sentrene i Bergen, et samlet lavterskeltilbud til rusavhengige i Bergen kommune. MO-Gyldenpris har gitt tjenester til rusavhengige siden 1994, og drifter i samsvar med anbefalinger fra Stoltenbergutvalget.

Innen rusfeltet har det skjedd store endringer de siste årene, både lokalt og nasjonalt. MO-Gyldenpris har de siste fem årene vært i kraftig vekst og utvikling, og utvidet sitt tilbud med to nye avdelinger. MO-Gyldenpris består nå av; Dagavdeling, Brukerrom og Tverrfaglig overdoseteam, i tillegg til stab og støttefunksjoner.

Vi har nå ledig stilling som avdelingsleder ved Dagavdelingen. Dagavdelingen har 29 årsverk og består av et tverrfaglig, kompetent og engasjert fagmiljø. Vi søker etter en avdelingsleder som skaper tillit og trygghet, brenner for sine medarbeidere, brukergruppen, ledelse, samhandling og systematisk kvalitetsforbedring.

Avdelingsleder inngår i ledergruppen på MO-Gyldenpris og rapporterer til enhetsleder.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Personalansvar, inkludert kompetanse- og medarbeiderutvikling
  • Lede og utvikle avdelingen i henhold til avdelingens mandat
  • Sikre et fullt forsvarlig arbeidsmiljø 
  • Ansvar for å sikre regelmessig rapportering
  • Styrke samhandlingen internt og eksternt
  • Sikre dokumentasjon i gjeldende systemer 
  • Ansvarlig for avdelingens internkontroll, herunder systematisk HMS-arbeid
  • Sikre god økonomi- og kvalitetsstyring, og rapportere til enhetsleder
  • Sikre godt samarbeid med brukergruppe og ulike fagmiljøer

Kvalifikasjoner:

  • Krav om 3-årig helse- eller sosialfaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå, minimum bachelornivå
  • Videreutdanning innen rus- og psykiatri er ønskelig
  • Ledelse-/administrativ utdanning fra høyskole/universitet er ønskelig
  • Krav om erfaring fra arbeid på rusfeltet
  • Krav om ledererfaring med personal ansvar
  • Norskkunnskaper tilsvarende Bergenstesten. God skriftlig og muntlig formidlingsevne 
  • Generell god IKT-kompetanse. Ønskelig med kjennskap til aktuelle fagsystemer 
  • Krav om politiattest ved tilbud om stilling

Personlige egenskaper:

  • Resultatorientert og beslutningsdyktig  
  • Gode relasjonelle ferdigheter og evne til å samarbeide, lytte og inspirere 
  • Tydelig på forventninger og tilbakemeldinger 
  • Løsningsorientert
  • Evne til etisk og faglig refleksjon
  • Engasjement for systematisk kvalitetsforbedring
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Mulighet for å være med på laget til en enhet som har målsetting om å være nasjonalt ledende innen sitt fagfelt
  • Spennende arbeidsoppgaver med utviklings- og påvirkningsmuligheter på rusfeltet
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Veiledning
  • Fleksibel arbeidstid
  • Inkluderende arbeidsliv (IA)-bedrift
  • Lønn etter tariffavtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4623627
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.05.2022