• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3550445
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 08.03.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Miljøterapeut i omsorgsboligene i Bergenhus

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Omsorgsboligene i Bergenhus består av 5 boliger for eldre. Her tilbys måltider, samt ulike aktiviteter tilpasset beboernes ønsker og forutsetninger. Vi søker etter en ny medarbeider som ønsker å bidra inn i den videre utviklingen av våre tjenester.

Enhet for aktivitet og mestring ble opprettet som en egen enhet under Etat for hjemmebaserte tjenester i 2018. Enheten organiserer følgende underavdelinger: Responssenteret, Hverdagsrehabilitering, Kommunal Hjelpemiddelservice, Støttekontaktformidlere, Frivillighetskoordinatorer, Aktivitetssentre og Omsorgsboliger. Enhetens mål er at eldre skal kunne bo lenger hjemme, der vi har et særlig fokus på å hindre isolasjon, øke aktivitetsnivå, samt stort fokus på det friske i mennesket. 

Vi ser særlig etter deg som er strukturert, fleksibel og har høy arbeidskapasitet. Er du en kreativ person som har interesse og fokus på miljøarbeid med eldre, er du velkommen til å søke. I våre omsorgsboliger jobber vi sammen om de daglige oppgavene ned fokus på ernæring og gode aktiviteter. Vi ønsker at du har kompetanse på kartlegging av aktivitet. Vi ber videre deg som er interessert i stillingen om å skrive noe om hvilke aktiviteter du ser for deg å kunne bidra med inn i tjenesten.

Ved ansettelse er det krav om tilfredsstillende politiattest i henhold til gjeldende regelverk. 

Kvalifikasjoner:

  • 3- årig bachelorutdanning innen helse og/ eller sosialfag.
  • Søkere med erfaring fra miljøarbeid med eldre vil bli foretrukket.
  • God norsk språklig fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
  • God IT kompetanse og forståelse (opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt).
  • Erfaring som primærkontakt er en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Kreativ fordi du skal planlegge, lede, gjennomføre og evaluere ulike aktiviteter tilpasset ønsker og behov hos beboere.
  • Ansvarsbevisst, og trygg på egne beslutninger.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner fordi du skal samhandle med beboere, pårørende, kollegaer, andre helseinstanser, samt eksterne samarbeidspartnere.
  • Løsningsorientert og fleksibel da arbeidsdagen ikke alltid blir slik en har planlagt. 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter tariff i gitt utdanning.
  • Du får være med å bidra i en tjeneste i sterk utvikling.
  • En meningsfull arbeidshverdag, sammen med faglig sterke kollegaer.
  • Deltagelse på årlige fagdager.
  • Gode lønns- og pensjonsordninger.  
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5010, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3550445
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 08.03.2021