• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2956499
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 15.06.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Miljøterapeut - 100% midlertidig stilling fram til 31.07.21 med mulighet for forlengelse

Offentlige tjenester og forvaltning

Ammerud er en flerkulturell 1.-7.skole som ligger tett opp til Lillomarka i Grorud bydel.
Dagens Ammerud skole ble bygget i 2005 og fremstår som et moderne skoleanlegg med fleksible undervisningsarealer og funksjonelle fellesområder. Skolen har pr.d.d 590 elever. Personalet på 90 ansatte er godt kjønns – og aldersblandet. Se informasjon på skolens hjemmeside www.ammerud.osloskolen.no

"Det store laget rundt elevene"
På Ammerud har vi et sterkt fokus på arbeidet med å skape et trygt og godt skolemiljø for elevene. Vi har lagt til rette for et ustrakt samarbeid mellom lærerne på trinn, og mellom nærmeste leder, sosiallærer, sosialarbeider og miljøterapeut. Lærerne jobber med å utvikle elevenes faglige og sosiale kunnskap, med fokus på det faglige. Miljøterapeut har i oppgave å tilrettelegge for sosial samhandling med elevene, mellom elevene og mellom elevene og lærerne/assistentene da miljøterapeuten har sin kompetanse med det psykiske og sosiale i fokus.

Vi søker etter en robust, dedikert og ambisiøs miljøterapeut som i møte med elevene bruker sine psykososialfaglige kunnskaper til å skape en varig endring som gjør at elevene opplever trygghet og trivsel i sin skolehverdag. Miljøterapeuten skal planlegge og tilrettelegge, og i all hovedsak delta i skole- og AKShverdagen med elever som har behov for tettere oppfølging, tilsyn og sosial trening.

     

Miljøterapeut hos oss vil ha to ulike roller: 
- Bistå og støtte elevene i samarbeid med lærerne, baselederne og assistentene.
- Styrke skole-hjemsamarbeid, dette ved å bistå lærerne/baselederne/assistentene i møte med foresatte.

Arbeidsoppgaver

Bistå og støtte elevene:

- I samarbeid med kontaktlærer, sosialarbeider og ansvarlig leder, planlegge og følge opp elevsaker ved igangsetting av psykososiale tiltak rettet mot enkeltelever og grupper av elever med fokus på øke/utvikle elevenes sosiale kompetanser.

- Ansvar for å gjennomføre planlagte aktiviteter sammen med elev(er) etter nærmere oppsatt plan med mål og innhold.

- Støtte- og samtalepartner for elever ved bruk av ulike samtaleteknikker som bearbeidende samtaler, støttesamtaler, konfliktløsende samtaler, krisesamtaler, motivasjonssamtaler både på individ-, gruppe- og systemnivå.

- Følge opp skolens rutine for oppfølging og håndtering av uønsket elevatferd.

- I samarbeid med lærerne kartlegge og analysere utfordringer i læringsmiljøet.

- Delta i omsorgsarbeidet for elevene, herunder oppfølging av eleven i skolens fellesarenaer som skolegården, basen, klassen, korridorene og friminuttene.

- Bidra til at elevene på Ammerud trives, og har det trygt og godt.
 

Styrke skole-hjemsamarbeid:

- Ved behov bistå lærerne på utviklingssamtaler.

- Koordinere/delta på møter med lærer, foresatte og ledelsen som omhandler psykososiale utfordringer hos eleven(ene).

- Delta på foreldremøtene, høst og vår.   
  

Samarbeidsforhold:

- Delta på teammøte med lærerne.

- Delta på elevtimen med lærerne på team, sosialarbeider og sosiallærer.

- Samarbeid med øvrig hjelpeapparat som Barnevernet, PP-tjenesten, BUP, helsetjenesten og andre aktuelle instanser i bydelen.  

 

 
Kvalifikasjoner

- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig.

- God relasjons- og samarbeidskompetanse.

- Erfaring fra arbeid med adferdshåndtering/regulering

- God kunnskap om utvikling av sosial kompetanse.

- Erfaring fra hvordan håndtere mobbing og hvordan skape et trygt skolemiljø i praksis.

 

Personlige egenskaper

- Du kan utøve en tydelig og omsorgsfull voksenrolle

- Du evner å se på hvordan det sosiale nettverket, klassemiljøet og lærerne påvirker situasjonen til elever med sosiale utfordringer.

- Du har et godt elevsyn og er positivt innstilt til hvert enkelt barn, forstår barnets adferd og møter barnet med varme og omsorg.

- Du viser engasjement, tar initiativ, er løsningsorientert og har stort arbeidskapasitet.

- Du er dyktig på å kommunisere og bygge relasjoner.

- Du er effektiv og trives i et hektisk og variert miljø.

- Du er god på skriftlig fremstilling og systematisk dokumentasjon.

- Personlig egnethet og riktig innstilling vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr

- Et stort lag rundt elevene.

- En spennende og utfordrende stilling i et fleksibelt skolemiljø.

- Gode samarbeidsmuligheter og godt arbeidsmiljø.

- Lønn etter gjeldende regler og avtaler.

 

 

Utdanningsnivå: 

- 3-årig utdanning på høyskolenivå.

- Utdanning innenfor det psykososiale feltet som f.eks.: barnevernspedagog, sosionom, barnehagelærer, bachelorgrad i psykologi eller vernepleier.

 

 

Andre opplysninger:

- Stillingsbrøk 100% (60 % på skolen og 40% på AKS)

- Startdato for ansettelse snarest mulig

- Miljøterapeuten skal i all hovedsak jobbe på 5.-7. trinn. Ved oppstart skal mesteparten av ressursen brukes på årets 5. trinn.  

 

 

Kontaktpersoner:

- Rektor Kiet Minh Dang tlf: 22902403

- Assisterende Rektor Frode Wannebo tlf:  22902404

 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2956499
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 15.06.2020