Markeds- og kommunikasjonssjef

Fremo bemanning og utvelgelse

Rekruttering og bemanning

 

En spennende mulighet hos en av Midt-Norges viktigste kunst- og kulturinstitusjoner.

Markeds- og kommunikasjonssjef vil ha ansvar for markeds- og kommunikasjonsarbeidet på Trøndelag Teater. Stillingen inngår i ledergruppen og vil ha en nøkkelrolle i teatrets drift og utvikling.

Vi søker deg som trives med operative utfordringer og utviklingsprosesser, og har erfaring fra målrettet markedsføring. For å lykkes som markeds- og kommunikasjonssjef evner du å synliggjøre Trøndelag Teater, både lokalt, regionalt og nasjonalt. 




 

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Daglig ledelse av teaterets markeds- og kommunikasjonsavdeling 
  • Delta i ledergruppen og bidra til utvikling av strategi for kommunikasjons- og markedsarbeidet 
  • Utarbeide en overordnet markedsstrategi- og plan for teateret, herunder bruk av digitale og analoge markedskanaler, hjemmesider og bruk av sosiale medier i markedsføringen
  • Resultatansvar for alle markedsaktivitetene – utarbeide markedsbudsjett og medieplan, samt måle effekten av markedsaktivitetene
  • Sørge for at markedsavdelingen til enhver tid har en riktig organisering og kompetanse til å løse arbeidsoppgavene
  • Markedsføring og markedsanalyser – overordnet ansvar for innhold på nettsider, digital målretting, sosiale medier
  • Bidra til god internkontroll og gode interne rutiner som sikrer effektiv drift, god styring og kontroll
  • Bidra i prosjektarbeid, problemløsning og forbedringsarbeid på tvers av avdelingene




Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse innenfor markedsføring eller kommunikasjon. Relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for manglende utdannelse
  • Relevant erfaring og dokumenterte resultater som leder innenfor markedsføring eller kommunikasjonsarbeid
  • God innsikt i digital markedsføring og kommunikasjons-strategisk arbeid 
  • Erfaring fra strategi- og forretningsutvikling
  • Fordel med kjennskap til kunst- og kultursektoren
  • Digital kompetanse og god kunnskap om sosiale medier


Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner
  • Fremoverlent og tydelig i kommunikasjonen
  • God forretningssans
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • Selvstendig og handlekraftig
  • Analytisk, systematisk og strukturert
  • Motiverende
  • God arbeidskapasitet


 

Vi tilbyr

  • En nøkkelrolle hos en av regionens største kunst- og kulturinstitusjoner  
  • Muligheter til å videreutvikle en sterk merkevare
  • Stor grad av påvirkningsmuligheter
  • Et godt og motiverende arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale, samt gode pensjons- og ferieordninger

 

 

Søknadsfrist: 17. oktober

 

 

Trøndelag Teater oppfordrer kvalifiserte kandidater uansett kjønn og kulturell bakgrunn til å søke.

 

For spørsmål om stillingen, ta kontakt med FREMO Rekruttering ved Kjell-Inge Fremo, tlf. 900 22 300 eller Nikolai Amdahl tlf. 408 61 135




Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver i innledende fase. Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra offentlighet dersom søker ber om det. Vær oppmerksom på at opplysninger om en søker likevel kan bli offentliggjort. Søker vil bli varslet dersom unntak fra offentlighet ikke blir innvilget.