• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    04.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4101914
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 17.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Liker du å jobbe med rekruttering?  

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en nøyaktig og strukturert person som liker å jobbe med det administrative i rekrutteringsprosesser? Da kan du være rekrutteringskonsulenten vi trenger!

Vi søker etter en kollega til vårt rekrutteringsteam. Stillingen er plassert i HR og vil ha oppgaver med hovedvekt på det administrative i rekrutteringsprosessen. Vi trenger derfor deg som liker administrative oppgaver, og som er nøyaktig, strukturert og detaljert.  

Vi har som ambisjon å være en foretrukket arbeidsgiver, og vi er en organisasjon som er opptatt av å levere effektive og fremtidsrettede tjenester. 

Arbeidsoppgaver:

En kommune er et mini-Norge og har blant annet ansvar for vann i springen, lærer i klasserommet, kulturtilbud, sykepleiere på sykehjemmet og at søpla blir hentet. Som rekrutteringskonsulent hos oss vil du få interessante og meningsfylte oppgaver i en kompleks organisasjon, og bidra til rekruttering av nye medarbeidere til hele kommunen. 

  • Administrative oppgaver i rekrutteringsprosessen, med hovedfokus på utlysning av stillinger, søknadsadministrasjon  (søkerlister m.m.), ansiennitetsberegninger og utarbeidelse av arbeidsavtaler
  • Oppgaver innen onboarding og offboarding  
  • Påse at gjeldende krav i lov-, avtale- og regelverk, kommunens policy med videre ivaretas og følges i prosessen
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser og rutiner 
  • Øvrig saksbehandling og rådgivning innen rekruttering kan bli aktuelt for person med rett kompetanse 
  • Annen administrativ saksbehandling innen HR, for eksempel administrering av henvendelser til HR, må påregnes

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på bachelornivå, men unntak fra utdanningskravet kan vurderes for søkere med lang og relevant erfaring.   
  • Minimum to års relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver   
  • God kunnskap om relevante lov-, avtale- og regelverk  
  • Gode digitale ferdigheter og god systemforståelse   
  • God formuleringsevne, klart språk skriftlig og muntlig, samt flytende norskkunnskaper 
  • Erfaring fra kommunal/offentlig sektor vil være en fordel

Personlige egenskaper

  • Du må like administrative oppgaver, være systematisk og effektiv
  • Du er uredd i bruk av arbeidsverktøy 
  • Lærevillig, og tilegner deg systemer og oppgaver raskt 
  • Serviceinnstilt, positiv, fleksibel og arbeidsom er også egenskaper som beskriver deg
  • Høy arbeidskapasitet i en hektisk hverdag.
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

Vi tilbyr varierte og meningsfulle oppgaver i en fremtidsrettet kommune i utvikling. Vi har et høyt arbeidstempo, er stolt av arbeidsplassen vår og vi har et godt samhold. Hos oss får du bred erfaring ved å bistå ledere og medarbeidere som leverer viktige tjenester til innbyggerne våre. 

Lørenskog kommune er en trygg og god arbeidsgiver med gode pensjons- og forsikringsordninger. Vi har helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder, som blant annet firmahytte på Sjusjøen. Hos oss får du også muligheter til fag- og kompetanseutvikling. 

Om arbeidsstedet

HR består av 9 medarbeidere og er en del av Organisasjonsseksjonen. I tillegg til HR består seksjonen av fagområdene, personal, lønn, innkjøp, internkontroll og informasjonssikkerhet, og er per i dag ca 20 medarbeidere. Seksjonen er en del av avdeling for styring og virksomhetsutvikling, og er en del av kommunedirektørens administrasjon. Styring og virksomhetsutvikling, består for øvrig av seksjonene Økonomi og virksomhetsstyring, Digitalisering og Servicesenter samt enhetene kommuneadvokat og kommunikasjon. 

Det er for tiden gjennomgang av kommunens tjenester, med formål om mer moderne og effektive tjenester i fremtiden. Gjennomgangen kan medføre endring i oppgaver og behov.

Annet

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. 
Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    04.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4101914
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 17.09.2021