Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2020
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3211213
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Liker du å jobbe i skjæringspunktet mellom dokumentasjon og IKT?

Vi har nå en fulltidsstilling ledig i IKT-seksjonen i Bydel Stovner. Seksjonen inngår i avdeling for administrasjon og fellestjenester, og består av 5 medarbeidere. Våre hovedoppgaver er drift og support på IKT, arkiv og dokumentasjonshåndtering. Videre bistår seksjonen med anskaffelsesfaglig rådgivning og koordinering av bydelens arbeid med informasjonssikkerhet og personvern. Brukerstøtteverktøyet Kompass benyttes til forespørsler, feilmeldinger, bestillinger og generell brukerstøtte.

Vi søker deg som har stor interesse og forståelse for både IKT og dokumentasjon, og som liker å bidra til en bedre arbeidshverdag for bydelens medarbeidere. Oslo kommune har vedtatt å etablere et felles dokumentsenter for alle bydelene i forbindelse med innføring av nytt arkivsystem. Det må derfor påregnes at stillingen kan bli flyttet til Byarkivets dokumentsenter mot slutten av 2021. 

Arbeidsoppgaver
  • Sortere og registrere innkommet papirpost og e-post
  • Kvalitetskontroll og journalføring av metadata
  • Kvalitetskontroll av offentlig journal
  • Opplæring og brukerstøtte til saksbehandlere i DocuLive
  • Leder av prosjektgruppe knyttet til innføring av nytt dokumenthåndteringssystem ACOS WebSak
  • PRK-ansvarlig (vedlikehold av ansattregister)
  • Superbruker i brukerstøtteverktøyet Kompass
  • Bidra i utviklingsoppgaver i seksjonen
Kvalifikasjoner
  • Oppgavene vil ofte befinne seg i skjæringspunktet mellom dokumentasjon og IKT, og det kreves god kompetanse og forståelse for begge fagområder  
  • Det er ønskelig med relevant høyere utdanning på høyskole- eller universitetsnivå, men også erfaring med samme type oppgaver vil bli vektlagt
  • Erfaring fra fullelektronisk sak/arkivsystem og brukerstøtteverktøy er vesentlig
  • God innsikt i lover og regelverk knyttet til offentlig saksbehandling og arkiv/dokumentforvaltning
Personlige egenskaper
  • Nøyaktig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner og serviceinnstilt
  • Evne og vilje til å tilegne seg ny kunnskap innenfor fagfeltet og de systemene vi jobber med
  • Imøtekommende og tålmodig i kontakt med saksbehandlere
  • Veksler lett mellom daglige driftsoppgaver og utviklingsoppgaver
Vi tilbyr
  • Trivelig arbeidsmiljø, spennende samarbeidspartnere og gode utviklingsmuligheter
  • Kollegaer med høy faglig kompetanse
  • Lønn etter avtale iht. Oslo kommunes regulativ
  • 37,5 timers arbeidsuke med fleksitidsordning