Bedrift
Hamar kommuneSøknadsfrist
07.11.2021Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2319, HAMAR
HAMAR
Antall stillinger
1karriere-kode
4166498Se her for andre jobber fra Hamar kommune
- Oppdatert 31.10.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Hamar kommune
Lege i ALIS-kontor, 50 % og 50-70% stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
ALIS-kontor, Region Øst skal utvide med to legestillinger. Kontorene skal bidra til å tilrettelegge for spesialisering i allmennmedisin i kommunene, sikre og utvikle nasjonal lik utdanning, samt gi rådgivning til kommunene vedrørende rekruttering. Kontoret er lagt under samfunnsmedisinsk enhet i Hamar kommune, som også innehar kommuneoverlege-funksjon for 4 kommuner.
Stillingen er i første omgang et engasjement for ett år, med mulighet for videre engasjement avhengig av videre bevilgninger til ALIS-kontorene via statsbudsjettet. Signalene er imidlertid at kontorene vil bestå og utvikles utover et kortsiktig perspektiv. Forslag i statsbudsjettet nå i oktober bekrefter disse signalene
Arbeidsoppgaver:
- Bistå i arbeidet med helhetlig utdanningsløp og lærlings-arenaer
- Bistå kommunene med regionalt/nasjonalt å utvikle, gjennomføre, og koordinere læringsaktiviteter og å skaffe/bistå veiledere
- Samarbeide og dele erfaringer med øvrige regionskontorer
- Etablere gode samarbeidsformer med Legeforeningen og med de regionale utdanningssentrene for helseforetakene, samt ha møter med Helsedirektoratet
- Rådgi og bistå kommunene i arbeidet med ALIS-avtaler for kommuner med rekrutteringsutfordringer
- Innhente og formidle erfaringer med kandidater i spesialiseringsforløp, følge opp læringsmålene og ALIS-avtalene
- Bistå i utviklingen av spesialisering i allmennmedisin
Kvalifikasjoner:
- Lege med autorisasjon
- Erfaring og kjennskap til fastlegeordningen
- Ønskelig med spesialisering i allmennmedisin, eller er i gang med dette
- Spesialist i samfunnsmedisin eller annen spesialisering vil bli vurdert
Personlige egenskaper:
- God kommunikasjonsevne
- Gode organisatoriske ferdigheter
- Evne til å jobbe selvstendig og til å prioritere og fordele oppgaver i et team
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode samarbeidsevner
- Resultatorientert
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Kommunal prosjektstilling
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter sentrale og lokale avtaler
- For stillinger der det er krav om førerkort må dette fremlegges før tiltredelse
- Arbeidstakere ansettes i Hamar kommune på de vilkår som fremgår av lover, reglement og tariffavtaler, herunder medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende avtaler
- Den som tilsettes må før tiltredelse gi bekreftede opplysninger om tuberkuloseforhold/ tuberkulinstatus og MRSA-status på eget skjema som vedlegges tilbud om stilling
- For stillinger som krever politiattest j-f- Helsepersonell-loven § 5-4 må attest forevises før tiltredelse
- Hamar kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet eller funksjonsevne oppfordres til å søke.
Bedrift
Hamar kommuneSøknadsfrist
07.11.2021Ansettelsesform
workTime.DeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2319, HAMAR
HAMAR
Antall stillinger
1karriere-kode
4166498Se her for andre jobber fra Hamar kommune
- Oppdatert 31.10.2021