• Bedrift
    Lurøy kommune
  • Søknadsfrist
    20.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8762, SLENESET
    LURØY
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4851599
  • Se her for andre jobber fra Lurøy kommune
  • Oppdatert 15.12.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lurøy kommune

LEDER SLENESET OPPVEKSTSENTER

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Om stillingene
Ønsker du å være med å videreutvikle et helhetlig oppvekstmiljø for barn fra 0 – 16 år på Sleneset i Lurøy kommune?

Liker du å være en synlig medspiller i et aktivt miljø? Ser du muligheter og liker å samarbeide tverrfaglig?

Ønsker du å bidra til utvikling av gode oppvekstmiljø for barn og unge?.

Da er du lederen vi ser etter!

Lurøy kommune utvikler tjenester for framtiden, er opptatt av at det skal være gode tilbud i alle kretser og har organisert tjenesten barnehage og skole i oppvekstsenter i 5 av 6 kretser. Sleneset oppvekstsenter ble opprettet 1.1.2019,har et stabilt personale med 4 barn i barnehagen og 26 elever på skolen som er 1. -10. skole

Vår leder de siste årene har søkt seg nye utfordringer og vi søker nå etter hans mulige etterfølger.   Har du lyst å utvikle deg som leder i et aktivt miljø sammen med oss i Lurøy,  så kan nettopp Sleneset være stedet for deg.  I Lurøy har vi  et nært og tett samarbeid i lederteamet i oppvekstetaten, og vi er opptatt av at alle lærere skal være del av et nettverk. 

Etaten samarbeider tverrfaglig med kommunens andre tjenesteområder som helsesykepleier, barnevern og psykisk helsearbeid. Målet er tidlig innsats og forebygging.

Lurøy kommune er i gang med et forsknings- og utviklingsprosjekt i samarbeid med kommunene i regionen med målsetting om at alle barn og elever blir likeverdige og inkluderte deltakere i læringsfellesskapet både faglig og sosialt. Barnehage og skole samarbeider tett i dette prosjektet som har fått navnet «God opplæring for alle»

Vi ser etter en tydelig leder som er engasjert og strukturert med vilje til å lede utviklingsprosesser lokalt.  Som leder i Lurøy blir du del av et aktivt lederteam i oppvekst og du vil få stor mulighet til omstilling og faglig utvikling av tjenesten.

Lederen for oppvekstsenter er har fag, personal, økonomi og budsjettansvar. Stillingen rapporterer til oppvekstsjefen. Stillingen tillegges stort ansvar og frihet til å utvikle tjenesten i tråd med de omstillingsprosesser som Lurøy kommune står overfor og innenfor  rammene som settes i egne lederavtaler.
Lurøy som organisasjon er i en rask omstilling og vi trenger flere med på laget. 

Tiltredelse etter avtale 

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og videreutvikle et veldrevet oppvekstsenter i tråd med  Lurøy kommunes målsettinger og nasjonale føringer
  • Sørge for faglig utvikling av tjenestene, og organisering innenfor tilgjengelige ressurser i samsvar med langsiktige mål og strategier for kommunen.
  • Helhetlig ansvar for kvaliteten på tjenesten og stor frihet til å utvikle tjenesten.
  • Overordnet ansvar for HMS-arbeid i enheten
  • Sørge for at enheten drives effektivt og forsvarlig innenfor gjeldende rammer og lovverk
  • Opptre profesjonelt overfor kommunens innbyggere, fagmiljø og andre offentlige og private aktører.
  • Være en viktig støtte, bidragsyter og pådriver i tverrfaglig samarbeid med helse, barnevern og oppvekst

Kvalifikasjoner:

  • Relevant barnehagefaglig eller skolefaglig bakgrunn
  • Pedagogisk kompetanse - minimum 3 – årig høgskoleutdanning -/ universitetsnivå
  • Ledererfaring fra barnehage eller skole
  • Rektor/ styrer – eller annen lederutdanning er ønskelig
  • Evne til å lede en organisasjon i endring, motivere, inspirere og sette seg inn i nye oppgaver og fagfelt.
  • Erfaring med personalledelse og ledelse av endrings og utviklingsarbeid.
  • Relevante IKT kunnskaper og vedtakskompetanse
  • Kunnskap om økonomistyring, personalforvaltning, saksbehandling, virksomhetsstyring mv.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Løsning – og resultatorientert med evne til å arbeide selvstendig, systematisk og strukturert
  • Det vil bli krevd politiattest ved tilsetting.

Personlige egenskaper:

  • Personlig egnethet blir vektlagt.

Vi tilbyr:

  • En spennende lederstilling med stor frihet og fokus på utvikling
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et tett lederteam i et sterkt fagmiljø
  • Godt arbeidsmiljø
  • Ansettelse iht. gjeldende lover og regelverk.
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
  • Mulighet for styrer/ rektorutdanning.
 

  • Bedrift
    Lurøy kommune
  • Søknadsfrist
    20.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8762, SLENESET
    LURØY
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4851599
  • Se her for andre jobber fra Lurøy kommune
  • Oppdatert 15.12.2022