Detaljer

  • Søknadsfrist
    04.03.2019
  • Bedrift
    Habberstad AS
  • Sted:
    OSLO
  • Type arbeid:
    Lederstilling
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Bransje:
    Konsulenter og frie yrker
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    Sogn Arena
  • Land:
    Norge
  • karriere-kode:
    1290851

Leder for Studieseksjonen, Det medisinske fakultet

Vi søker en trygg og tydelig leder som blir sentral i det administrative arbeidet med å utvikle studietilbudet ved Det medisinske fakultet. Seksjonsleder for Studieseksjonen vil samarbeide tett med interne og eksterne fagmiljøer for å videreutvikle en viktig, administrativ støttefunksjon. Stillingen rapporterer til fakultetsdirektør.

Studieseksjonen har administrativt ansvar for koordinering og utvikling av fakultetets studietilbud, hovedsakelig tilknyttet profesjonsstudiene i medisin, samt bachelor- og masterstudier innen ulike helsefag.

Studieseksjonen driver undervisningsplanlegging, opptaks- og eksamensarbeid, behandling av studiesaker, arbeid med studieinformasjon og internasjonalisering, samt oppgaver knyttet til innreisende og utreisende studenter.

Fakultetsadministrasjonen består av fakultetets ledelse og 6 seksjoner med til sammen ca. 100 medarbeidere. Vi holder til i moderne lokaler i Sogn Arena, like ved Ullevål stadion, hvor alle medarbeiderne er samlokalisert i åpent kontorlandskap. Les gjerne mer om fakultetet på våre nettsider www.med.uio.no

Arbeidsoppgaver
  • overordnet ansvar for drift, utvikling og digitalisering av studieadministrative oppgaver
  • personalansvar for seksjonens 16 ansatte, samt 5-6 deltidsansatte, herunder utvikling og kompetanseplanlegging
  • samarbeid og kommunikasjon med interne og eksterne fagmiljøer
  • tett samarbeid med faglig ledelse og undervisningskoordinatorer ved instituttene
  • utvikle og forenkle drift og administrative rutiner, bl.a. gjennom digitalisering og automatisering
  • bidra til strategiutvikling fra en sentral posisjon i fakultetsadministrasjonen
  • noe utredningsarbeid
Kvalifikasjoner

Det kreves:

  • relevant utdanning fra universitet eller høgskole, minimum på masternivå. Realkompetanse med relevans for de konkrete oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.
  • ledererfaring fra en kompleks organisasjon
  • lederutdanning er sterkt ønskelig

I tillegg vil følgende tillegges stor vekt:

  • erfaring fra arbeid med drift, forvaltning og utdanning  
  • erfaring med endrings- og omstillingsprosesser
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • kunnskap om og erfaring med administrative IT-systemer
Personlige egenskaper

Du er utviklingsorientert og trives med en stor kontaktflate. Du vil jobbe i et akademisk miljø med høy kompetanse innenfor sine fagområder, med tydelige krav og forventninger til Studieseksjonens kompetanse og servicenivå.

Du viser stor arbeidsglede, er fleksibel, og evner å skape engasjement og motivasjon hos dine medarbeidere. En utadvendt, positiv og kontaktskapende væremåte, samt fokus på samhandling, tror vi er viktig for å lykkes i rollen. Videre vil struktur, helhetsforståelse og handlekraft i ditt lederskap vektlegges.

Generelt vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr
  • et hyggelig og utfordrende arbeidsmiljø, med varierte arbeidsoppgaver
  • lønn som seksjonssjef, stillingskode 1211, fastsettes etter individuell vurdering innenfor et spenn mellom kr. 713.600 og kr. 893.900, avhengig av kompetanse og erfaring
  • god pensjonsordning og gunstige lånebetingelser i Statens Pensjonskasse
  • fleksibel arbeidstid og sommertid fra 15. mai til 14. september
  • gode velferdsordninger, blant annet trening i arbeidstiden
  • stilling i en IA-virksomhet
Kontaktinformasjon

Interesserte kan ta uforpliktende kontakt med en av våre rådgivere i Habberstad, Jan Egil Myhre, tlf. 90892522 eller Øystein Malme, tlf 40403554, alternativt fakultetsdirektør Unn-Hilde Grasmo-Wendler, tlf. 97483184.

Søknadsfrist 4.3.2019.

Søknaden skal inneholde
  • søknadsbrev
  • CV
  • Vedlegg: vitnemål, attester, liste med 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Evt. ved lederstilling med mindre enn 40 % kvinneandel: Kvinner oppfordres spesielt til å søke.

I tillegg ønsker UiO at våre medarbeidere i størst mulig grad gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere med redusert funksjonsevne til å søke stillingen. Som IA-bedrift vil vi legge forholdene til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.