Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
10.05.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
2864950Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 08.04.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Leder Eiendomsavdelingen
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med og videreutvikle et viktig og høyt prioritert område for Bergen kommune?
Eiendomsfunksjonen i Bergen kommune er organisert i tre etater og en strategisk eiendomsseksjon. Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter, drifter og vedlikeholder kommunens grunneiendommer og formålsbygg, totalt nærmere 1.000 bygninger med et samlet areal på ca. 1,2 mill. kvm. Etaten har ca. 400 ansatte. Etaten har ansvaret for kjøp og salg av eiendom, og er en betydelig innleier av areal ut over kommunens egen bygningsmasse. Etat for bygg og eiendom er en kompetent kunnskapsorganisasjon, med godt kvalifiserte medarbeidere. Etaten har et kvalitetssystem, og er sertifisert etter ISO 9001/14001.
Eiendomsavdelingen har 15 ansatte, hvorav 11 er jurister. Eiendomsavdelingens sakstilfang er komplekst og omfatter blant annet saker vedrørende: Innleie og utleie, tomtefeste, grunnerverv, kjøp og salg av eiendom, kontraktsforhandlinger, eiendomsforvaltning og tingsrettslige problemstillinger.
Vi søker etter en kompetent, nytenkende og motivert leder for eiendomsavdelingen. Som leder vil du få ansvaret for å lede 15 kompetente medarbeidere og utvikle avdelingen. I dette ligger alt fra faglig og juridisk rådgivning til å bidra i det strategiske utviklingsarbeid gjennom deltagelse i etatens ledergruppe.
Du identifiserer deg med kommunens verdier; kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert. Du har ambisjoner om å oppnå etatens mål og videreutvikle eiendomsfunksjonen i Bergen kommune. Stillingen rapporterer til direktør og inngår i ledergruppen i Etat for bygg og eiendom.
Faglig/juridisk rådgivning og kvalitetssikring av avdelingens løpende arbeid
Strategisk utviklingsarbeid i etatens ledergruppe
Videreutvikle samarbeidsrelasjoner internt og eksternt
Erfaring fra arbeid med eiendom og eiendoms rettsforhold
Dokumentert ledererfaring
Kjennskap til, og forståelse for offentlige beslutningsprosesser er en fordel
Du har et strategisk, helhetsorientert og overordnet perspektiv , men også evne til å gå dypt inn i saker om dette er nødvendig
Du er en god relasjonsbygger og teamutvikler
Du har god skriftlig og muntlig formidlingsevne
Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
Lønn etter avtale, gode forsikrings- og pensjonsordninger
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
10.05.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
2864950Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 08.04.2020