• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    27.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3385271
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 19.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Leder av Koordinerende avdeling - intern utlysning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Avdelingen er organisert under helse- og omsorgstjenesten i Rauma kommune, og leder rapporterer til Helse- og omsorgssjef.

 

Koordinerende avdeling består av tildeling og koordinerende enhet, kommunens fysio- og ergoterapitjenester inkludert hjelpemiddelformidling, demenskoordinator, systemansvarlig for fagprogram Profil og egenandel for kommunale helse- og omsorgstjenester. Avdelingen har en overbyggende funksjon med bred tverrfaglig kompetanse, som i det daglige arbeider inn mot både hjemme- og institusjonsbaserte tjenester.

 

Tildeling og Koordinerende enhet sitt ansvar og oppgaver:
Tildeler alle kommunens helse- og omsorgstjenester, inkludert institusjonsopphold.
Tildeler kommunens omsorgsboliger, herunder bokollektiv og bofellesskap.
Er kommunens koordinerende enhet og har det overordnede ansvar for individuell plan, oppnevning, opplæring og veiledning av koordinatorer.
Gir råd og veiledning til pasient og brukere i alle aldersgrupper, samt ivareta et helhetlig og samordnet tilbud til pasient og bruker.
Ansvar for dialogen med sykehuset vedrørende utskrivningsklare pasienter som trenger kommunale tjenester etter sykehusopphold.
Samarbeid og faste møter med andre avdelinger som yter helse- og omsorgstjenester.

 

Avdelingens hovedoppgaver:
Forvalter søknader om ulike helse- og omsorgstjenester. Utrede, tildele og fatte enkeltvedtak, herunder også behandle klager i nært samarbeid med våre utførende avdelinger.

I tillegg til dette har avdelingen ansvar for fysio- og ergoterapitjenester til hjemmeboende og pasienter i institusjon, samt hjelpemiddelformidling. Videre er demenskoordinator ansatt i avdelingen og jobber primært opp mot hjemmeboende personer i ulike faser av demenssykdommen. 

Systemansvarlig for fagprogram Profil er tillagt avdelingen, samt ansatt som har ansvar og oppgaver knyttet til egenandel for kommunale helse- og omsorgstjenester.

 

Ansvars og myndighetsområde for leder av koordinerende avdeling:
Lederfunksjonen skal utføres med utgangspunkt i overordnet planverk for Helse og omsorg i Rauma kommune, sammen med øvrig ledergruppe i egen virksomhet og innen tjenesteområdet

• Leder skal bidra til å utvikle et forsvarlig, bærekraftig og best mulig tjenestetilbud for brukere/pasienter og pårørende av kommunens tjenester på tjenesteområdet

• Fullmakt til å fatte vedtak for tildeling av tjenester og omsorgsboliger
• Ansvar for å sikre at velferdsteknologi vurderes og tildeles i enkeltsaker der dette vurderes som hensiktsmessig
• Ansvar for rutineutvikling og internkontroll i tråd med til enhver tid gjeldende lovverk, nasjonale føringer, veiledere og beste praksis i eget tjenesteområde sammen med Helse og omsorgssjef
• Ansvar for å utvikle felles rutiner, planer, verdi – og strategidokumenter mv internt i tjenesteområdet
• Ansvar for å ivareta overordna koordinering, samarbeid og samhandling internt i virksomheten, - og på tvers av ulike virksomhetsområder.
• Overordnet etablerings- og opplæringsansvar for koordinatorrollen knyttet til IP etter Helse- og omsorgstjenesteloven.
• Overordna tildelings-, forvaltnings og koordineringsansvar, av kommunens disponible ressurser på best mulig måte – på tvers av ulike tjeneste- og virksomhetsområder
• Ansvar for økonomisk planlegging, budsjettering og rapportering sammen med Helse og omsorgssjef
• Ansvar for å sikre nødvendig kompetanseutvikling i tråd med lovverk, nasjonale føringer, veiledere og beste praksis i eget tjenesteområde sammen med Helse og omsorgssjef
• Ansvar for å utvikle gode ressurseffektive tjenesteforløp og en ønsket kultur i egen virksomhet og i tjenesteområdet som helhet
• Ansvar for prosessutarbeidelse, gjennomføring og utarbeidelse av basisarbeidsplaner
• Personal og veiledningsansvar for ansatte i koordinerende avdeling/enhet
• Stillingen kan tillegges andre arbeidsoppgaver

 

Kompetanse:
• Det kreves minimum 3 årlig relevant høgskole/universitetsutdanning.
• Søker må ha dokumentert relevant ledererfaring, herunder arbeid med lærings- omstillings- og endringsprosesser
• Du må ha erfaring fra tverrfaglig systematisk kvalitets- og utviklingsarbeid
• Du må ha relevant saksbehandlererfaring fra offentlig forvaltning
• Videreutdanning innen ledelse og personlig egnethet vektlegges.

 

Personlige egenskaper:
Som leder må du evne å bidra til å skape samarbeid, samhandling og god kommunikasjon internt og eksternt. Du er en som tar initiativ, arbeider selvstendig, er fremoverlent og en som kan bidra til å utvikle gode tjenester innenfor vedtatte økonomiske rammer.

• Vi søker deg som vil være en synlig og tydelig leder, og som har gode kommunikative ferdigheter.

• Du evner å inspirere, motivere, involvere og videreutvikle myndiggjorte medarbeidere.
• Du må kunne se sammenhengen mellom kommunens planverk og ha evne til å operasjonalisere strategier til utvikling av virksomheten
• Du må ha god systemforståelse, og god oversikt over det offentlige tjenesteapparatet, herunder kommunens helse -og omsorgstilbud, NAV og spesialisthelsetjenesten.
• Du må ha evne til å stå i krevende prosesser over tid
• Du må kunne etterleve kommunens verdier i utøvelse av eget lederskap
• Du må ha evne til innovasjon og nytenkning.

 

Vi tilbyr:
Lederstøtte fra eget lederteam
Et godt fag- og arbeidsmiljø med godt samarbeid både i egen avdeling og tverrfaglig, og som gir interessante utfordringer og muligheter.
Lønn etter avtale

Ansettelse skjer ellers i henhold til gjeldende lover, regler og tariffavtaler. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale, samt gode pensjons- og forsikringsordninger. 

 

 

Stillingen lyses ut internt og er forbeholdt ansatte med allerede fast tilsetting i Rauma kommune å søke på. 

 

Søknad sendes: 

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Dette betyr at kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadsskjema vil bli tatt i betraktning ved tilsetting. På grunn av at vi har tatt i bruk nytt program for søknader/rekruttering i mars 2020 er verken nåværende eller tidligere ansatte registrert som brukere. Interesserte må derfor opprette ny bruker for å få søkt.

Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Du trenger ikke legge ved attester og vitnemål til elektronisk søknad, men vi ber om at disse taes med på evt intervju.

Lønn-/personaldrift kan kontaktes for rettledning vedr elektronisk søknad, henvendelse pr mail lonn@rauma.kommune.no. Vi kan ikke tildele eller endre på passord, men for øvrige spørsmål er vi behjelpelig med det vi kan.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere som ønsker unntatt offentlighet på søkerliste eller krever fortrinnsrett må begrunne dette i søknaden. 

Ved ansettelse i stillinger innen helse- og omsorg kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, fremlegges ved tilsetting. Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal derfor ikke legges ved søknaden.

 

Kontaktperson: Helse- og omsorgssjef Margrete Grinaker Berle, Tlf: 911 24 252, mail margrete.berle@rauma.kommune.no

 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    27.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3385271
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 19.01.2021