Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Eigersund kommune

Leder av IKT  

Offentlig forvaltning

Er du vår nye IKT-leder? Vi søker etter deg som ønsker å lede og videreutvikle Eigersund kommunes IKT-avdeling.

IKT-tjenesten i Eigersund kommune er organisert under tjenesteområdet Organisasjon og læring og består i dag av 5 (snart 6) ansatte i tillegg til en lærling.  IKT-leder har fag-, personal- og budsjettansvar for fagområdet.

IKT-tjenesten er ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunens IKT-løsninger. Videre jobber IKT med innføring av nye digitale løsninger og ny infrastruktur samt bedre utnyttelse av eksisterende løsninger. IKT jobber også med rådgivning, anskaffelser, informasjonssikkerhet, strategiarbeid og brukerstøtte / opplæring.

IKT samhandler tett med de ulike tjenesteområdene i kommunen – spesielt i forhold til digitalisering og videreutvikling av kommunens IKT-løsninger.

Arbeidsoppgaver
  • Ansvar for forvaltning av kommunens IT-systemer
  • Arbeide med organisatoriske prosjekter og løsninger, samtidig som du må ha blikk for daglig drift og tjenesteyting
  • Sikre gode og kostnadseffektive tjenester og ressursutnyttelse innenfor tildelte økonomiske rammer
  • Lede IKT-avdelingens virksomhet i tråd med kommunens verdigrunnlag og gjeldende planverk, lover og forskrifter
  • Være pådriver og bidragsyter til å fremme bruk og implementering av teknologi som sikrer utvikling og effektivitet i tråd med kommunens mål og visjoner
  • Medvirke til gode prosesser i forhold til digitalisering og organisasjonsutvikling
  • Lede og delta i prosjekter innen IKT, tjenesteutvikling og anskaffelser
  • Rådgivning innen IKT i både driftssammenheng og utviklingsprosjekter
  • Samarbeide bredt med kommunens ulike tjenesteområder, samt eksterne samarbeidspartnere
  • Lede og videreutvikle Eigersund kommunes IKT i takt med økte krav til digitalisering i offentlig sektor
  • Bidra til å ivareta tilfredsstillende informasjonssikkerhet
  • Fag, personal og budsjettansvarlig
Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdanning (minimum 3 år), gjerne innen fagfeltene IKT, ledelse, prosjektledelse eller tilsvarende
  • Relevant erfaring innenfor fagområdet som du skal lede kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring med innføring av ny teknologi og systemer
  • Erfaring innen prosjektdeltakelse / -ledelse
  • Erfaring med Lean og/eller prosessledelse vil telle positivt
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig / kommunal sektor
  • Ønskelig med ledererfaring
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne er et absolutt krav
  • Sertifikat for personbil
Personlige egenskaper
  • Evne til å arbeide strukturert, systematisk og selvstendig
  • God til å delegere ansvar og motivere og inspirere medarbeidere
  • Løsningsorientert med evne til nytenkning
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Kan se sammenheng mellom brukerbehov og IKT-løsninger
  • Gode strategiske og analytiske ferdigheter
  • God økonomiforståelse
  • Ansvarsbevisst med fokus på sikkerhet og kvalitet
Vi tilbyr
  • Spennende og varierte oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Et tverrfaglig og kompetent fagmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale