Detaljer

  • Bedrift
    Ålesund kommune
  • Søknadsfrist
    20.10.2019
  • Sted:
    ÅLESUND
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    ÅLESUND
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2139866
  • Se her for andre jobber fra Ålesund kommune

Ledende helsesekretær

100 % fast stilling ledig for oppstart 01.04.20.  

Kremmergaarden legesenter er et nytt senter under etablering i Ålesund sentrum. Senteret vil åpne i oktober måned med ca. 10 fastleger og 7 årsverk helsesekretær. Nye moderne lokaler innebærer at en her vil få et godt tilpasset arbeidsmiljø, med gode fasiliteter både for pasienter og ansatte.
 
Legesenteret er situert i Nye Kremmergaarden i 2. etg. Sentralt med kort gangavstand til bussterminal.
 
Ved etablering av nytt legesenter ønsker en å få etablert best mulig forutsetninger for en god oppstart både i forhold til drift og arbeidsmiljø. I oppstarten vil der være annen helsesekretær som er konstituert i stillingen, og for ny ledende helsesekretær vil oppstart være 01.04.2020, men en vil kunne tiltre som helsesekretær før denne datoen
 
Kremmergaarden legesenter er et kommunalt drevet legesenter der legene i utgangspunktet jobber som privatpraktiserende fastleger. Ledende helsesekretær vil få avsatt tid til administrative oppgaver og vil ellers ha ordinære arbeidsoppgaver som helsesekretær på legesenteret.  
 
Ved eventuell intern ansettelse vil riktig kandidat kunne bli tilbydd stilling som helsesekretær i 100 % stilling.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver er blant annet:

  • Følge opp rutiner ved legesenteret.
  • Fordele oppgaver.
  • Opplæring av ansatte.
  • Ulike rapporteringer, oppfølging med tanke på bemanning m.m.
  • Resepsjonstjeneste, skiftestue, laboratorium m.m.
Kvalifikasjoner
  • Autorisert helsesekretær.
  • Det kreves gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig.
  • Fordel med erfaring fra legesenter.
  • Fordel med administrativ utdanning og/eller administrativ erfaring.
Personlige egenskaper
  • Personlig egnethet for stillingen vil bli lagt stor vekt på 
  • Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper.
    Godt humør og positiv fremtoning.

  • God arbeidskapasitet og trives med høyt arbeidstempo.
  • Lojalitet mot arbeidsplass og kollegaer.
Vi tilbyr
  • Et godt arbeidsmiljø med høy fagkompetanse og trivelige arbeidskollegaer.
  • Spennende, varierende og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.