• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3300973
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Kundeveileder/byggesaksbehandler i Kundesenter

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Plan- og bygningsetaten har som visjon å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen.  Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunens plan- og eiendomsregister og kartbaser er blant våre ansvarsområder. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi er ca. 240 medarbeidere fordelt på fem fagavdelinger. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.

Etatens kundesenter består av 13 ansatte og er tilknyttet Kommunikasjonsavdelingen. Seksjonen betjener ekspedisjon samlokalisert med Bymiljøetaten, sentralbord, utsending av dokumenter på forespørsel fra innbyggere og meglere, samt kundeveiledning. 

Kundesenteret har ledig faste stillinger som kundeveileder. Våre kundeveiledere gir i hovedsak veiledning til private som planlegger mindre byggetiltak ved å besvare skriftlige forespørsler, henvendelser via telefon og ved fysisk fremmøte i våre lokaler i Autogården. Kundeveilederne deltar på faste møter i byggesaksavdelingen samt har tverrfaglig samarbeid med andre avdelinger. 

Vi ser etter:
·    DEG som har et brennende engasjement for service og gode kundeopplevelser. 
·    DEG som trives med veiledning på telefon og i møte med kunden.
·    DEG som ser verdien av å gi kunden en god start på søknadsprosessen.
 

Arbeidsoppgaver
  • Muntlig og skriftlig veiledning i plan-, bygge- og delesaker på telefon, epost og i møte.
  • Saksbehandling av mindre tiltak/byggesaker kan bli aktuelt.
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdannelse fra høyskole eller universitet på minimum bachelornivå.
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven, gjerne med erfaring fra saksbehandling.
  • Gode kommunikasjonsegenskaper med fokus på kunde (norsk og engelsk, skriftlig og muntlig).
  • Gjerne kompetanse på historisk bygningsmiljø og/eller kulturminner.
Personlige egenskaper
  • Du trives med kundekontakt
  • Du arbeider selvstendig og er initiativrik.
  • Du er nøyaktig og strukturert.
  • Engasjement, stå på vilje og godt humør er egenskaper som kjennetegner deg.
  • Du liker å ha varierte arbeidsoppgaver, er løsningsorientert og har gode samarbeidsegenskaper.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver innenfor et interessant fagområde.
  • Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker.
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av god faglig kompetanse og stort engasjement.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn etter gjeldende avtaler.


 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3300973
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.11.2020