• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3032425
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 15.07.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Kundeansvarlig Næringskunder - vikariat

Offentlig forvaltning

Er du en pådriver med et stort engasjement for etablering av solide kunderelasjoner og interesse for miljø og renovasjon?

Vi har ledig et vikariat (10 mnd. med mulighet for forlengelse) som Kundeansvarlig Næringskunder i vår Kunde- og Kontraktseksjon med oppstart så snart som mulig og senest 1. november. 

Seksjonens engasjerte medarbeidere arbeider daglig for å gi Oslos befolkning en optimal avfallshåndtering hvor miljø og brukerorientering står i fokus. Vi har et særskilt ansvar for godkjenninger av renovasjonsløsninger, kundekontakt og rådgivning. Vi er også ansvarlig for ulike aktiviteter som bidrar til at etatens mål om materialgjenvinning nås.

Team Kontrakt har ansvaret for alle næringskundene til etaten og for etablering av ca 30 kontrakter for kjøp av ulike varer og tjenester, herunder avrop og kontraktsoppfølging av disse kontraktene i hele avtaleperioden. Kontraktene omfatter både virksomhetskritiske tjenester og produkter, som f.eks. innsamlings- og transporttjenester av glass og metall, grønne og blå poser til alle husstander, og nedstrømssavtaler for flere type fraksjoner. Team Kontrakt har bla. ansvaret for Renovasjons- og gjenvinningsetaten sin største næringskunde med 12.000 ansatte og 1,4 millioner kvm bygningsmasse fordelt på 750 bygg.

Vi ønsker oss en positiv og initiativrik kollega som har evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt, som har stor gjennomføringskaft, liker å jobbe i team, og en person som vil bidra til utvikling og et godt arbeidsmiljø. Personlig egnethet og relevant erfaring vil bli sterkt vektlagt ved ansettelsen.

Stillingen lønnes i lønnstrinn 46-51, avhengig av kompetanse og erfaring. For tiden utgjør dette kr 609 300 - kr 668 800,- pr. år.
Kundeansvarlig Næringskunder rapporterer til teamleder Kontrakt.

Arbeidsoppgaver
  • Inngå avtaler, følge opp og utvikle tilbud til nye og eksisterende kunder
  • Kontraktansvar, herunder gjennomføre utredninger, kontinuerlig utvikling av tjenestene, anskaffelser og kontraktsoppfølging
  • Rådgivning til kunder vedr prosjektering av avfallsløsninger
  • Rådgivning til kunder som trenger dette for at de skal få en tilfredsstillende miljømessig og bedriftsøkonomisk sortering, og tiltak for økt materialgjenvinning
  • Vedlikeholde og oppdatere kundedata i kundehåndteringssystemer
  • Planlegge og å gjennomføre markedsaktiviteter, samt oppfølging av disse
  • Saksbehandling og behandling av klager og avvik iht. gjeldende rutiner
  • Bidra til samordningen av alle prosesser og aktiviteter både opp- og nedstrøms i verdikjeden for å skape forbedringer innen og mellom de ulike enhetene og grensesnittene i verdikjeden
  • Bidra til utvikling av tjenester og prosesser, utarbeidelse av prosedyrer, delta i prosjekter og lede prosjekter
Kvalifikasjoner
  • Universitet eller høyskoleutdanning, minimum på bachelor nivå (naturvitenskapelig-, teknisk-, økonomi-, logistikk- og eller samfunnsvitenskapelig retning)
  • Erfaring fra salg av tjenester eller rådgiving
  • Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
  • God IKT- kompetanse
  • Førerkort kl. B
  • Fordel for stillingen:
  • Erfaring fra salg/rådgivning/prosjektering av avfallsløsninger til næringskunder
  • Gode ferdigheter på presentasjon/formidling og kommunikasjon
  • Kompetanse og erfaring med kontraktsoppfølging og prosjektledelse
  • God kjennskap til bruk av kundehåndteringssystemer
Personlige egenskaper
  • Serviceinnstilt og evner til å bygge gode og varige relasjoner
  • Utpreget resultat- og løsningsorientert, vant til å jobbe selvstendig og å ta initiativ
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å kunne arbeide under press i perioder
  • Evne til å ivareta både daglig drift og utviklingsoppgaver
  • Evne til analytisk og strategisk tenkning og til å se helhet og sammenhenger
  • Engasjert, fleksibel, systematisk, effektiv og nøyaktig
Vi tilbyr
  • En arbeidsplass med gode muligheter for faglig utvikling, og hvor du opparbeider deg etterspurt kompetanse
  • Fleksibel arbeidstid (kjernetid 09:00-14:30)
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Subsidiert kantine med et variert utvalg
  • Meget godt utstyrt treningsrom i arbeidslokalene, samt interne gruppetreninger
  • Et aktivt bedriftsidrettslag og sponset treningsavtale på treningssenter
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3032425
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 15.07.2020