Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Kreftkoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig 100 % fast stilling som kreftkoordinator.

Har du lyst å bli en del av det kunnskapsrike teamet i Hjemmetjenesten? Vi ser etter deg som ønsker å jobbe med viktige oppgaver knyttet til å samordne og styrke tilbudet til kreftrammede og deres pårørende. Du vil få en sentral rolle i forhold til kommunens viktige arbeid og satsing innenfor dette området.

Stillingen som kreftkoordinator i Kristiansund kommune er enhetsovergripende. Den er administrativt og faglig knyttet til hjemmetjenesten, og er organisert i enhetsleders fagstab.

Oppgavene som er lagt til stillingen vil kreve et utstrakt samarbeid med kommunens interne og eksterne enheter, samt spesialisthelsetjenesten og aktuelle bruker- og kompetansemiljøer. Stillingen har et tett samarbeid med kommunens kreftsykepleiere.

Arbeidsområder
  • rådgivning- og veiledningsansvar ovenfor pasienter og pårørende
  • være synlig og tilgjengelig for kreftpasienter i kommunen
  • brobygger mellom tjenestenivåene
  • sikre oppfølging av barn og unge som pårørende
  • styrke ressurssykepleiernettverket i kommunen
  • informere, undervise og veilede relevante instanser og samarbeidspartnere
  • ha jevnlige samarbeidsmøter med ressurssykepleiere og fastleger
  • sikre at stillingen er godt kjent i kommunen og spesialisthelsetjenesten slik at kreftrammede vet hvor de kan henvende seg
  • videreføring av tiltaksplanen "Livets siste dager" ut i hele kommunen, samt ansvarlig for e-læringskurs om temaet, og for å drive arbeidet med palliativ plan enhetsovergripende
  • bidra til økt fokus på forebygging og kreft i samarbeid med relevante instanser og organisasjoner
  • bidra til å etablere og drive sosiale møtearenaer for pasienter og pårørende
  • ha oversikt over relevante tilbud og tjenester i kommunen, pasientforeninger og frivillige og samarbeide med disse, samt rehabiliteringstilbud på landsbasis
  • samarbeide med nærliggende kommuner som har kreftkoordinatorstillinger (nettverk)
  • delta i fagutviklingsprosjekter
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier
  • videreutdanning innenfor kreftsykepleie
  • førerkort klasse B
  • gode formidlingsevner skriftlig og muntlig
Ønskelige kvalifikasjoner
  • erfaring fra tverrfaglig samhandling
  • minimum 2-års relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper
  • motivasjon og ønske om å gjøre en forskjell for andre
  • evne til å stå i utfordrende situasjoner og arbeidsoppgaver
  • evne og vilje til omstilling og utvikling
  • løsningsorientert og fleksibel
  • evne til å se muligheter og løsninger
  • andre beskriver deg som en lagspiller

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Vi tilbyr
  • en spennende og utfordrende stilling med mulighet for å bidra til å utvikle viktige helse- og omsorgstjenester
  • involvering i Hjemmetjenestens lederteam
  • et tett samarbeid med fagsykepleiere
  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.