• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4166434
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 04.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Koordinator for virksomhetsstyring og -utvikling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bli med på en spennende reise!

Bærum kommune har ca. 130 000 innbyggere og er i sterk vekst. Vi skal utvikle en mangfoldig, grønn og urban kommune gjennom vår innsats i by- og stedsutvikling på bl.a. Fornebu, Lysaker og Høvik, og vi skal utvikle Sandvika som attraktiv kultur- og regionby. Samtidig er det stor satsing på bane og vei med Fornebubanen, E18 og Ringeriksbanen.


Det er mange utfordringer og oppgaver, og dette fordrer god virksomhets- og ressursstyring. I tillegg til fagoppgavene har kommunen fokus på tjenesteutvikling, digitalisering og innbyggerinvolvering.

Plan, miljø og kultur (PMK) er kommunens forvaltningsorgan, faginstans og tjenesteleverandør av kunst- og kulturtjenester og kart-, plan- og byggesakstjenester. Vi har et av landets fremste fagmiljøer på området og holder til sentralt i Sandvika med kort vei til et godt kollektivtilbud, handel, servering og tjenester.


Vi søker en koordinator for virksomhetsstyring og -utvikling. Stillingen hører til kommunalsjefens stab. Som koordinator vil du jobbe tett med kommunalsjef, ledergruppa og andre i staben, samt være kontaktpunkt mot kommunens øvrige miljø for utvikling og digitalisering. Arbeidsoppgavene vil være av administrativ, utviklingsrettet og strategisk art. Du vil rapportere til kommunalsjef. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ivareta en sentral rolle innen virksomhetsstyring og oppfølging av prosjekter og porteføljer
  • Ansvar for å koordinere prosjektrapportering i samarbeid med prosjektansvarlig og økonomiansvarlig. Ha et særlig fokus på gevinster
  • Koordinere og forvalte utviklingsarbeid innen virksomheten
  • Holde tak i IT-verktøyforståelsen og være en drivkraft i digital transformasjon
  • Være rådgiver for ledergruppen i arbeid med digitalisering og utvikling
  • Analysere, sammenstille og utarbeide beslutningsunderlag for prioritering mellom utviklingsinitiativer
  • Ansvarlig for å videreutvikle og vedlikeholde systemer og rutiner for prosjektstyring og rapportering.  Være rådgiver for utvikling av prosjektstyringsdokumenter i større prosjekter
  • Prosjektledelse
  • Være kommunalsjefens representant i relevante samarbeidsfora for utvikling og samordning
  • Bidra i strategiarbeid, virksomhetsplanlegging og omstillingsprosesser
  • Bistå med administrativt og ledelsesfaglig arbeid, samt støtte i ad hoc-arbeid og andre oppgaver etter behov

Kvalifikasjoner:

  • Vi ser for oss en person med relevant erfaring, fortrinnsvis fra rådgiver-, entreprenør-, arkitekt- eller byggherreorganisasjon
  • Høyere utdanning innen relevant fagfelt, bachelor/mastergrad
  • Erfaring fra prosjektledelse og arbeid med prosjektmetodikk. Erfaring fra arbeid med porteføljestyring og gevinstrealisering er en fordel
  • God IT- og systemkompetanse. Erfaring fra digitale prosjektplanleggingsverktøy. Kjennskap til digitalt saksbehandlingssystem, for eksempel Websak, er en fordel
  • Kjennskap til plan- og byggesaksprosesser er en fordel
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjon på norsk
  • Dokumenterte resultater og lang relevant praksis kan veie opp for manglende formell utdanning

Personlige egenskaper:

Personlig egnethet vektlegges i stor grad

Vi ser etter deg som

  • er utadvendt, engasjert  og positiv
  • er samarbeidsorientert, nysgjerrig og serviceinnstilt
  • er strukturert, analytisk og kan arbeide selvstendig
  • har evne til å ta til deg og strukturere informasjon og til å sette deg raskt inn i nye digitale løsninger
  • har god virksomhetsforståelse og kan omsette denne kunnskapen til å oppnå mål og resultater
  • er god på å formidle og kommunisere, og motiverer til samarbeid og samhandling på en positiv måte 

Vi tilbyr:

  • Stillingen vil lønnes innenfor lønnsspennet til rådgiver/spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner
  • Realisering av en spennende prosjektportefølje med dyktige kollegaer
  • Muligheter for å påvirke egen rolle i kraft av dine faglige og personlige egenskaper
  • Et tverrfaglig og hyggelig arbeidsmiljø med sentral beliggenhet i Sandvika
  • Tilgang på elbil og elsykkel i jobb
  • Gode utviklingsmuligheter med mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    08.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4166434
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 04.11.2021