• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1112, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4970689
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 03.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Koordinator/fagkonsulent ambulerende miljøterapitjeneste

Offentlig forvaltning

Vi søker en fremoverlent Koordinator/fagkonsulent til vår ambulerende miljøterapitjeneste (AMT).

Avdeling for Tilrettelagte tjenester og psykisk helse består av 8 seksjoner som drifter bofellesskap, dagtilbud, avlastningsbolig, psykisk helsetilbud, kantine, transporttjeneste og forvalter søknader om helse- og omsorgstjenester til barn, unge og voksne med nedsatt funksjonsevne. Vi arbeider for at våre innbyggere og medarbeidere skal oppleve Mening, Mestring og Mot i sin hverdag, hvor hovedfokus er «hva er viktig for deg». Stillingen som er utlyst er organisert i Seksjon Habilitering. 

AMT er en ambulerende miljøtjeneste som gir hands-on foreldreveiledning og miljøterapeutisk bistand inn i hjemmet. Tilbudet skal styrke familier i de utfordringene som de står i på hjemmebane og gi bistand til unge voksne med etablering i egen bolig.  Da behovet for bistand kan være på morgen og ettermiddag/kveld, er det arbeidstid fra kl.12-20 en til to dager per uke. 

Målgruppen til AMT er mennesker med utviklingshemming og nevroutviklingsforstyrrelser, med hovedvekt på sistnevnte. Teamet består av 4 årsverk. Da tjenesten har vært under omorganisering har vi behov for en Koordinator for teamet som har lyst til å være med på å forme AMT. Samtidig skal AMT samarbeide med andre instanser i bydelen for å gi sømløse tjenester til våre innbyggere med utgangspunkt i innbyggeren sitt behov. Som Koordinator vil du ha det faglige og administrative ansvaret i tillegg til å være en del av teamet som gir utadgående bistand. Utgangspunktet for bistanden vi gir er den enkelte/familien sitt behov. AMT vil derfor også formes etter behovene til innbyggerne våre.  

 

Arbeidsoppgaver:

Faglig ansvar for AMT teamet 

Etablere faglige og administrative rutiner 

Koordinere AMT sitt arbeid 

Gi foreldreveiledning og miljøterapeutisk bistand inn i hjemmet 

Gi veiledning til BPA assistenter og støttekontakter i enkelte saker

Samarbeid med interne instanser i bydelen og eksterne instanser som skoler og spesialisthelsetjeneste  

Være bindeledd til seksjonsleder 

Medvirke til innovativ utvikling av bydelens tjenestetilbud 

Stillingens ansvarsområde/oppgaver kan endres i takt med behov 
 

Kvalifikasjoner:

Minimum 3-årig relevant høyere utdanning 

Videreutdannelse innen veiledning (utstrakt erfaring fra arbeid med foreldreveiledning innenfor brukergruppen kan eventuelt kompensere for mangel på formell kompetanse)

Erfaring med veiledning og foreldre/pårørende samarbeid

Erfaring med tverrfaglig samarbeid og koordinering 

Erfaring fra arbeid med mennesker med nevroutviklingsforstyrrelser   

Erfaring fra arbeid med mennesker med utviklingshemming 

Førerkort klasse B 

Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, bestått norskprøve nivå C 1 

Gode kommunikasjon- og fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig 

Gode IKT kunnskaper og god evne til å bruke IT som arbeidsverktøy 

Det er en fordel om du har; 

Erfaring fra arbeid som teamleder eller tilsvarende 

Erfaring med systemisk veiledning til familier med ulike utfordringer  

Kunnskap og kompetanse på anerkjente veiledningsverktøy 

God kjennskap til Oslo kommune og tjenesteapparatet rundt brukere med nedsatt funksjonsevne 

Personlige egenskaper:

Liker å jobbe målrettet  

Er løsningsorientert og har god gjennomføringsevne 

Gode relasjonsskapende egenskaper 

Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper 

Evne til å arbeide selvstendig og strukturert, samtidig kunne være fleksibel 

Villig til å tilegne deg nye ferdigheter 

Våger å evaluere egen praksis for å gi innbyggerne rett hjelp 

Kan bidra med faglighet og ydmykhet i møte med resten av teamet 

Trygg og stødig  

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt 

Vi tilbyr:

Fast stilling som Koordinator/Fagkonsulent  

En spennende og variert arbeidshverdag 

En unik mulighet til å påvirke utviklingen av en tjeneste i endring 

Trivelig og inkluderende arbeidsmiljø 

Utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde 

Fleksibel arbeidstid 

Gode utviklingsmuligheter 

En bydel som satser på innovasjon og utvikling 

Gode låne- pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring, arbeidsgiver betaler pensjonspremien 

Personalhytter på Beitostølen 

Bedriftsavtale med SATS 

Stillingen lønnes i lønnstrinn 44 (kr.634.400 per år) 

 
Gyldig politiattest må fremlegges før ansettelse   

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1112, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4970689
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 03.02.2023