• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4244423
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 29.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Kontaktpersoner i barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Gjerdrum barneverntjeneste er opptatt av god faglig kvalitet på vårt arbeid, og har fokus på kontinuerlig utviklingsarbeid. Tjenesten er opptatt av at barn og unge skal medvirke i alle deler av sitt liv. Våre ansatte er engasjerte, kompetente og ivrige på utvikling.

Tjenesten består av åtte kontaktpersoner, to familieveiledere, en merkantilt ansatt, to teamledere og virksomhetsleder for barnevern. 

Gjerdrum barneverntjeneste er i en omorganiseringsfase, noe som gir nye muligheter. Vi organiseres i to team; mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam, og omsorg- og ettervernsteam. Familieveilederne vil også høre til dette teamet. Barneverntjenesten er organisert i virksomhet for helse og forebyggende tjenester, under området oppvekst. Som virksomhet er vi opptatt av tidlig innsats. Vi har videre et spesielt fokus på tverrfaglig samarbeid. Vi er en utviklingsrettet tjeneste, og vi deltar i Læringsnettverk med de andre kommunene på Øvre Romerike og Lunner, for å møte de nye kravene i barnevernreformen. Vi jobber også med kompetanseutvikling i nært samarbeid med de andre tjenestene i kommunen og RVTS. 

Vi har to ledige stillinger: En fast stilling som kontaktperson på omsorg- og ettervernsteamet og ett vikariat  som kontaktperson på mottak, undersøkelse og tiltaksteam .

 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling og faglig oppfølging av barn, unge og familier, etter Lov om barneverntjenester
  • Nettverksarbeid og samarbeid med andre instanser
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Være kommunens partsrepresentant i Fylkesnemnd og andre rettsinstanser
  • Delta i tjenestens utviklingsarbeid

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse som barnevernspedagog eller sosionom. Annen relevant utdannelse kan vurderes
  • Det er ønskelig med kompetanse på masternivå
  • Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
  • God juridisk kunnskap og forståelse
  • Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste
  • For stillingen på fosterhjems- og ettervernsteamet er det et krav om erfaring med fosterhjemsarbeid
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

 

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som:

  • Møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
  • Brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
  • Har erfaring fra førstelinjetjenesten
  • Kan arbeide selvstendig og er initiativrik
  • Er fleksibel
  • Har gode samarbeidsevner, og er robust og lærevillig
  • Har evne til å skape tillit
  • Har god arbeidskapasitet
  • Har et stort engasjement, og ønsker å bidra til gode oppvekstsvilkår for risikoutsatte barn og unge i Gjerdrum
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
  • Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
  • Intern og ekstern veiledning
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert tjeneste
  • Konkurransedyktig lønn
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

Kun elektroniske søknader gjennom elektronisk søknadsskjema vil bli vurdert. Vitnemål og annen dokumentasjon skal fortrinnsvis lastes opp digitalt med søknaden, eventuelt medbringes til evt. intervju. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. 

Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.

   

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4244423
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 29.11.2021