Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Kontaktpersoner  barneverntjenesten

Offentlig forvaltning

Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (25) år som bor i Haugesund kommune.

Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstvilkår. 

Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 45 ansatte. Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.

Vi har en fagutviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte.  Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.

Barneverntjenesten i Haugesund og Utsira har 2  ledige foreldrepermisjons vikariater som kontaktperson. Stillingene er for tiden plassert i Avdeling hjelpetiltak

Arbeidsoppgaver:

  • Som kontaktperson i barneverntjenesten vil en få ansvar for oppfølging av barn og unge i alderen 0 - 25 år.
  •  Dette innebærer kontakt/samarbeid med barnet/ungdommen selv, samt deres foreldre/foresatte.
  •  Det innebærer også samarbeid med ulike instanser som er involvert i barnet/ungdommen, som f.eks. barnehage/skole, PPT, BUP, andre helseforetak i forhold til somatiske lidelser og lignende.
  •  Som kontaktperson er en ansvarlig for å kartlegge og koordinere de tiltak som barnet og deres omsorgspersoner er i behov av. En vil og være ansvarlig for saksbehandling i form av journalføring, arkivering, referater fra ulike møter, vedtaksskriving, saksfremlegg for fylkesnemnd og utarbeidelse av planer knyttet til barnet/ungdommen.
  • En må påregne noe arbeid på ettermiddag og  kveld.

Kvalifikasjoner:

  • Barnevernspedagog, sosionom
  • Relevant videreutdanning og erfaring fra barnevernsarbeid
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse.
  • Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.

Personlige egenskaper:

  • Initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Håndterer høyt arbeidspress
  • Liker å jobbe systematisk og målrettet

Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker , leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Vi tilbyr:

  • Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
  • Faglig oppdatering og strukturert veiledning
  • Et miljø som satser på fagutvikling
  • Rom for kreativitet og eget initiativ
  • Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
  • Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
  • Tjenestebiler
  • Fleksibel arbeidstidsordning