Bedrift
Haugesund kommuneSøknadsfrist
02.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4249797Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
- Oppdatert 02.12.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Haugesund kommune
Kontaktpersoner barneverntjenesten
Offentlig forvaltning
Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (25) år som bor i Haugesund kommune.
Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstvilkår.
Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 45 ansatte. Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.
Vi har en fagutviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte. Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.
Barneverntjenesten i Haugesund og Utsira har 2 ledige foreldrepermisjons vikariater som kontaktperson. Stillingene er for tiden plassert i Avdeling hjelpetiltak
Arbeidsoppgaver:
- Som kontaktperson i barneverntjenesten vil en få ansvar for oppfølging av barn og unge i alderen 0 - 25 år.
- Dette innebærer kontakt/samarbeid med barnet/ungdommen selv, samt deres foreldre/foresatte.
- Det innebærer også samarbeid med ulike instanser som er involvert i barnet/ungdommen, som f.eks. barnehage/skole, PPT, BUP, andre helseforetak i forhold til somatiske lidelser og lignende.
- Som kontaktperson er en ansvarlig for å kartlegge og koordinere de tiltak som barnet og deres omsorgspersoner er i behov av. En vil og være ansvarlig for saksbehandling i form av journalføring, arkivering, referater fra ulike møter, vedtaksskriving, saksfremlegg for fylkesnemnd og utarbeidelse av planer knyttet til barnet/ungdommen.
- En må påregne noe arbeid på ettermiddag og kveld.
Kvalifikasjoner:
- Barnevernspedagog, sosionom
- Relevant videreutdanning og erfaring fra barnevernsarbeid
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse.
- Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.
Personlige egenskaper:
- Initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Håndterer høyt arbeidspress
- Liker å jobbe systematisk og målrettet
Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker , leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
Vi tilbyr:
- Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
- Faglig oppdatering og strukturert veiledning
- Et miljø som satser på fagutvikling
- Rom for kreativitet og eget initiativ
- Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
- Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
- Tjenestebiler
- Fleksibel arbeidstidsordning
Bedrift
Haugesund kommuneSøknadsfrist
02.01.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5528, HAUGESUND
HAUGESUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4249797Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
- Oppdatert 02.12.2021