Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
20.02.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3389094Se her for andre jobber fra Molde kommune
- Oppdatert 21.01.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Molde kommune
Kontaktpersoner
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du bli vår nye kollega? Barneverntjenesten søker etter nye medarbeidere
Stillingstype
Det er ledig èn 100% fast stilling og to 100 % vikariat som kontaktpersoner i Barneverntjenesten for Molde, Aukra og Vestnes.
Beskrivelse av arbeidssted
Barneverntjenesten for Molde Aukra og Vestnes er en egen enhet i Molde kommune. Vi er lokalisert med hovedkontor i Storgata 31, sentralt i Molde. Vi har også kontorfasiliteter i samarbeidskommunene Aukra og Vestnes. Tjenesten har engasjerte og faglig sterke medarbeidere, og er opptatt av å beholde og videreutvikle kompetansen ved å delta i flere kompetanse- og utviklingstiltak både for enkeltansatte og for tjenesten i sin helhet. Barneverntjenesten vektlegger ett nært samarbeid med øvrige tjenester i kommunen til det beste for barn, unge og deres familier. Ansatte er deltagere i flere tverrfaglige samarbeidsfora i kommunene. Stillingen har oppmøtested i Molde, det kan medføre utadrettet virksomhet i kommunene.
Hovedoppgaver
Kontaktpersonen har ansvar for å hjelpe og bistå barn, ungdom og deres familier etter Lov om Barneverntjenester, samarbeide med aktuelle instanser og bruker Familia som saksbehandlingsverktøy.
Kvalifikasjoner
- Minimum treårig høgskoleutdanning som barnevernspedagog eller sosionom. Søkere med annen relevant treårig høgskoleutdannelse kan vurderes.
- Vi har behov for en variert og mangfoldig tjeneste og oppfordrer menn til å søke på stillingen.
- Det er en fordel om søker har kunnskap og erfaring om barnevernfaglige vurderinger innenfor felt som rus, psykiatri, utviklingspsykologi og tilknytningsteori.
- Det stilles særlig krav til inngående kunnskap om barnevernloven, forvaltningsloven og lov om barn og foreldre.
- Gode evner til å jobbe selvstendig og i team og er fleksibel, strukturert og viser initiativ i arbeidet.
- Personlig egnethet og relasjonskompetanse vil bli særlig vektlagt.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne vektlegges, samt digital forståelse.
- Søkere må ha gyldig førerkort og bør disponere egen bil.
- Gyldig politiattest kreves.
Vi tilbyr
En arbeidsplass som utøver barnevernfaglig arbeid etter verdiene KJÆRLIGHET, YDMYKHET, ÅPENHET OG OMSORG i arbeid for barn, ungdom og deres familier. RAUSHET i forhold til arbeid med barn og deres foreldre i samarbeid med fosterhjem settes også høyt som verdier vi jobber etter.
Vi tilbyr ett godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi legger til rette for faglige utfordringer og kvalitet. Vi har spennende og varierte arbeidsoppgaver og er en virksomhet med høyt faglig tempo, standard og fokus. Muligheter for faglig oppdatering og utvikling. Fleksibilitet i forhold til avvikling av ferie og avspasering. Tjenesten tilbyr også mulighet for VPN løsning i forhold til hjemmekontor.
- Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale.
- Eventuelt tillegg for relevant videreutdanning.
- Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved eventuelt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort
Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
20.02.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3389094Se her for andre jobber fra Molde kommune
- Oppdatert 21.01.2021