• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4637393
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 24.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Kontaktperson undersøkelse- og oppfølgingsteam i Barneverntjenesten - 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Holmestrand barneverntjeneste søker etter medarbeider som kontaktperson i vårt undersøkelse- og oppfølgingsteam. Kommunen har ca. 25 000 innbyggere og samlet ca. 27 årsverk i barneverntjenesten. Virksomhet Barneverntjenesten er en del av programområdet Oppvekst. Tjenesten er organisert i undersøkelse- og oppfølgingsteam, omsorgsteam og utøvende tiltaksteam. Er du ansvarsfull og har et brennende hjerte for barnevernfaget? Er du opptatt av å utgjøre en forskjell for barn og unge? Har du erfaring med saksbehandling, relasjonsbygging og brukerinvolvering innen fagfeltet? Da er du nettopp den vi ønsker oss som kollega!

100 % fast stilling som kontaktperson undersøkelse- og oppfølgingsteam i Barneverntjenesten

Fakta om stillingen

En av våre ansatte går over i en nyopprettet forebyggende stilling i Barneverntjenesten, og vi har dermed en ledig stilling i vårt undersøkelse- og oppfølginsteam. I barneverntjenesten har vi bl.a. fokus på god saksbehandling, tidlig intervensjon, samtaler med barn og ungsom, tverrfaglig samhandling og nettverksarbeid. Kontaktpersonen vil være en del av et team bestående av ti kontaktpersoner, to nettverkskontakter og teamleder. Stillingen er ledig fra 01.08.20222.

Arbeidsoppgavene vil bl.a. være:

  • Saksbehandling etter Lov om barneverntjenester
  • Håndtere haste situasjoner
  • Planlegge og gjennomføre undersøkelser
  • Iverksetting og evaluering av tiltak
  • Gi råd og veiledning
  • Samarbeide med andre instanser
  • Være barneverntjenestens partsrepresentant i ulike rettsinstanser

Krav til kvalifikasjoner

  • Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid
  • Erfaring fra førstelinjetjenesten
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Gode samarbeidsevner
  • Fordel med erfaring i brukerinvolvering og god ungdomskunnskap
  • Må ha førerkort og mulighet for å disponere egen bil
  • I hht. Barnevernloven § 6-10 kreves politiattest for å arbeide med barn og unge. Godkjent politiattest må fremlegges før tilsetting.

Personlige egenskaper:

  • Har trygg og god relasjonskompetanse
  • Er engasjert, fleksibel og løsningsorientert
  • Har god arbeidskapasitet og trives med høyt arbeidstempo
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Er strukturert, selvstendig og jobber godt i team
  • Er sensitiv og har innlevelse for mennesker i krise
  • Har godt humør og stå-på vilje
  • Evne til å skape god framdrift, samt beslutningsdyktig
  • Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen for øvrig

Vi tilbyr

  • Faglig dyktige, løsningsorienterte og engasjerte kollegaer
  • Faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning, noe ettermiddag-/kveldsarbeid må påregnes
  • Veiledning
  • Utfordrende og meningsfylte oppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø

Lønn i henhold til avtale/tariff. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglement og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett aler, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

 

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4637393
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 24.05.2022