• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5004, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4228243
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.12.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Kontaktperson/saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å utgjøre en forskjell for barn og unge i Bergenhus og Årstad bydel?  Samt ønsker å bidra til utformingen av fremtidens barnevern?
Vi har nå ledig to faste 100% stillinger som Kontaktperson/ saksbehandler ved Barneverntjenesten Bergenhus og Årstad, fra snarest.
 
Barneverntjenesten Bergenhus og Årstad er en av fire barneverntjenester i Bergen kommune. Våre brukere er barn og deres familier.
 
Vi har til sammen 63 fagstillinger fordelt i 7 avdelinger.  Der 2 avdelinger jobber med omsorg og ettervern mens 5 av avdelingene arbeider med undersøkelse og tiltak. I Barneverntjenesten Bergenhus og Årstad har vi ledig fast stilling både i avdeling for omsorg og ettervern og i avdeling for undersøkelse og tiltak.
 
Vårt tjenestested ligger i Bergen sentrum.

Arbeidsoppgaver:

Barneverntjenesten i Bergenhus og Årstad er opptatt av å arbeide systematisk, og vi er særlig opptatt av at barnets stemme skal høres og at barnet skal medvirke. Vår grunnholdning er at barn er ekspert på kunnskapen om eget liv. Vi har et etablert samarbeid med Forandringsfabrikken.

Arbeidet krever god skriftlig og muntlig formidlingsevne. Som kontaktperson vil du ha ansvar for at saksbehandling skjer i tråd med lover og retningslinjer.

Kvalifikasjoner:

Treårig utdanning som barnevernspedagog eller sosionom. Ved langvarig erfaring fra barnevernstjenestens 1.linje kan også andre utdanningsbakgrunner vurderes. Videreutdanning eller annen relevant utdanning tillegges vekt. Det stilles krav om god kontaktevne, gode kommunikasjonsevner og god skriftlig fremstillingsevne.

Kjennskap til klientsystemet Familia og sertifikat for bil er ønskelig. Vi krever politiattest. 

Personlige egenskaper:

Vilje til fleksible løsninger og endringer, personlig egnethet og evne til systematisk og effektivt arbeid.

 

Vi tilbyr:

Spennende arbeidsoppgaver, en travel arbeidshverdag, utfordringer og kompetanseutvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø. 
Veiledning vil bli gitt. 

 

Spørsmål kan rettes til Elisabeth Sætre avdelingsleder for omsorg og ettervern eller Linda Rolfsnes avdelingsleder for undersøkelse og tiltak.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5004, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4228243
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.12.2021