• Bedrift
    Vennesla kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4701, VENNESLA
    VENNESLA
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4318512
  • Se her for andre jobber fra Vennesla kommune
  • Oppdatert 11.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vennesla kommune

Kontaktperson i barnevern med oppgaver som teamkoordinator for fosterhjem og ettervern

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for barn og familie har ca. 85 ansatte og  består av barneverntjenesten, helsestasjon, familiesenter, jordmortjenesten, PPT, Habilitering for barn og unge, Barnefysioterapi,  spes.ped.team 0-6 år og Moonlight. Resultatenheten skal samordne forebyggende og avhjelpende tiltak for barn og unge, slik at riktig tiltak kan settes inn så tidlig som mulig. Midt-Agder barneverntjeneste er et interkommunalt samarbeid for Vennesla, Iveland, Åseral og Evje og Hornnes kommuner.  Midt-Agder barneverntjeneste har i dag 26,8 årsverk fordelt på 28 ansatte.

Vi har ledig 100 % fast stilling som kontaktperson i barnevernet med oppgaver som teamkoordinator for fosterhjem og ettervern. Tiltredelse snarest.

Som teamkoordinator i barnevernet er du en kontaktperson i barneverntjenesten. Din hovedoppgave vil bestå av å koordinere fosterhjemavdelingen og lede etterverns arbeidet.

Fosterhjem og ungdomsgruppa består i dag av 9 ansatte. Koordinators oppgaver er å lede gruppene igjennom de endringsprosesser som ligger til reformen, og jobbe med implementering av nye rutiner og oppgaver. Koordinator vil også bistå kontaktpersoner i kompliserte saker, organiserer traumebasert gruppe for fosterforeldre, og veiledningsgrupper.  I tillegg forme og drifte et godt etterverns arbeid for ungdommer, ved å etablere samarbeid med ulike aktører rettet mot ungdom og unge voksne. 

Vi tilbyr:

Et godt arbeidsmiljø og en tjeneste som er fremoverlent og nytenkende. Vi ser verdien i et godt tverrfaglige samarbeid, og hvor vi fokuserer på faglig kompetanseutvikling. Vi har flotte kolleger med et stort engasjement barn og familier, og mye spennende fag-kompetanse. Vi tilbyr systematisk veiledning, god pensjonsordning og lønn etter gjeldende tariff. I tillegg kan vi tilby flotte nye kontorlokaler med god plass. 

Den som tilsettes må ha førerkort klasse B og disponere egen bil.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at søknaden blir unntatt fra offentlighet. Søkere vil varsles dersom anmodningen ikke kan imøtekommes (jf. Offentleglova § 25). Ved tilsetting må det fremlegges gyldig politiattest jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

Arbeidsoppgaver:

  • Koordinere fosterhjemsgruppa og lede team-møtene.
  • Jobbe konkret med endringer knyttet til barnevernsreformen i fosterhjemsgruppa.
  • Implementeringsarbeid.
  • Ansvar for oppdaterte rutiner.
  • Organisere TBO-F kurs for fosterforeldre.
  • Opprette og vedlikeholde kontakt med samarbeidsaktører knyttet til ungdom som trenger ettervern.
  • Delta i krevende møter sammen med saksbehandlere.
  • Være fremoverlent og nyskapende i forhold til fagområdet.
  • Bistå ansatte i skriving av fylkesnemndsaker.
  • Samarbeid med barn og foreldre/foresatte, barnets nettverk, barneverntjenesten, skole og andre viktige samarbeidspartnere rundt familien. 
  • Du må kunne dokumentere og veilede på rapportskriving.
  • Være et bindeledd mellom barnevernleder og kontaktpersonene.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høgskoleutdanning (som barnevernspedagog eller sosionom).
  • Annen relevant høgskoleutdanning kan vurderes, dersom du har erfaring fra miljøterapeutisk arbeid med barn og unge eller familiearbeid. 
  • Relevant videreutdanning på minimum 30 stp.
  • Det er ønskelig med kunnskap om traumebevisst omsorg.
  • Det er ønskelig med veiledningskompetanse.
  • Erfaring fra saksbehandling i barnevernstjenesten er en fordel.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne. 

 

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert, selvstendig og initiativrik, og har evne til samarbeid. 
  • Du oppleves som en trygg voksen i møte med sårbare barn og familier.
  • Du er ærlig, åpen og løsningsorientert. 
  • Du er empatisk, fleksibel og ansvarsbevisst. 
  • Du er ydmyk, undrende og en god lytter.
  • Du takler en uforutsigbar arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver.

Personlig egnethet tillegges stor vekt. 

 

  • Bedrift
    Vennesla kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4701, VENNESLA
    VENNESLA
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4318512
  • Se her for andre jobber fra Vennesla kommune
  • Oppdatert 11.01.2022